Переоцінені функції в сучасних авто: експерт назвав головні "маркетингові фішки"
Фото: виробники наввипередки начиняють свої моделі додатковими функціями - не завжди затребуваними (freepik.com)
Автовиробники давно вже перетворили автомобіль з транспортного засобу чи то на мобільний гаджет, чи то на пересувну домівку з мультимедіа. Але чи варто споживачеві платити за масу пристроїв для розваг і комфорту?
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Ярослав Сальтисонов, ведучий Infocar - найбільшого Youtube-медіа про авто.
Опції корисні і надмірні
Відтоді як конструктори навчили автомобілі їздити впевнено і безпроблемно, вони взялися за насичення їх додатковими функціями. Перелік опцій в каталогах сучасних моделей іноді займає кілька сторінок - невже всі вони будуть постійно затребувані водієм та пасажирами? Звісно, ні.
То які "фішки" в машинах останніх років можна вважати переоціненими?
- Справді, є цілий перелік функцій, які аж ніяк не назвеш необхідними. - говорить автоексперт і ведучий Infocar Ярослав Сальтисонов. – При тому вони зустрічаються сьогодні на багатьох моделях:
- Гігантські екрани із сирим UX замість фізичних клавіш – це стосується і мультимедійних систем, і клімату;
- Повальна інтеграція сенсорних клавіші на кермі – просто таки окремий вид хвороби і добре, що хоча б тут, на найсвіжіших моделях, почався відкат назад;
- Псевдомасаж сидінь - маркетологи часто роблять чималий акцент на цьому, але їм би варто було спробувати найпростіші активні масажери-накидки на крісла, щоб зрозуміти, що в їх автомобілях - справжній сурогат, а не масажер;
- "Спортивні пакети", наприклад, з додатковим обвісом і величезними колесами. Так, це плюс до зовнішнього виду, але дуже часто вони буквально вбивають комфортність і плавність руху;
- Система автопаркування - здається, її вмикають рівно 1 раз, щоб вразити свою дитину, мовляв: "дивись, кермо обертається самостійно". Насправді автоматичне паркування відбувається дуже довго і непевно;
- Велика кількість різних режимів руху: "Еко", "Нормал", "Комфорт", "Спорт", "Спорт+". Здається, для повного щастя не вистачає ще "Щоденний", "Вихідний", "Ранковий" та "Вечірній", щоб нарешті обрати те, що потрібно.
Щоправда, багатьом водіям, особливо починаючим і тим, хто раніше їздив тільки на моделях минулого століття, здається, що подібні пристрої – це просто "Вау!". Вони праві у тому, що сучасні технології іноді дійсно вражають - але не більше того.
Власне, на такий випадок існує така форма знайомства з машиною як тест-драйв. Ми можемо порадити споживачам звернутись до найближчого дилерського центру і записатись на пробну поїздку на моделі, яка цікавить з точки зору покупки.
Як правило, імпортери і дилери тримають в тестових парках автомобілі в максимальних комплектаціях, і потенційний покупець має змогу познайомитись з усіма неймовірними опціями в реальних умовах.
Фото: для когось - необхідне, для когось - надмірне: підігрів сидінь, вентиліяція сидінь і вбудований масажер (unsplash.com)
Технології з преміум-сегменту - у маси
На щастя, сучасні машини устатковують і цілком корисними функціями. Тим більше що передові технології дешевшають і стають все більш доступними. Те, що ще вчора можна було побачити тільки на моделях преміум-класу, все частіше зустрічається на автівках масових і бюджетних класів.
- Це вже відбувається і доволі активно, - відзначає автоексперт Ярослав Сальтисонов. - Матричні фари, вентиляція сидінь, проекція на лобове скло, камери огляду на 360 градусів, адаптивний круїз-контроль з повним переліком систем безпеки… Ще 5-7 років тому весь цей набір можна було зустріти хіба не лишень в напакованому під зав’язку Mercedes GLE. Зараз же кожний Nissan Qashqai на дорозі має впевнено більше половини цих функцій.
Найголовніше
Можна довго і змістовно говорити про передові технології, надскладні функції, корисні і некорисні опції. Але якщо у покупця обмежений бюджет – чи не можна обійтися базовою комплектацією?
На думку експерта, це цілком можливо. Чому б ні, якщо в машини є хороше світло, системи безпеки зіткнень, нормальні сидіння, мультимедіа, клімат-контроль та камери/датчики парковки? Цей мінімум часто присутній і в базовій - тобто найбільш доступній - комплектації.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, випадки, коли виробники помилилися і згадували топ-5 "інновацій" в авто, які провалилися.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.