ua en ru

Нові авто: де дешевше - в Україні чи Європі? Результат вас здивує

Нові авто: де дешевше - в Україні чи Європі? Результат вас здивує Фото: ціна - один з найголовніших чинників, що впливає на вибір моделі при покупці (freepik.com)

З точки зору пересічного громадянина нова машина в України коштує недешево. А скільки платять за авто "з салону" мешканці країн Європи? Порівняємо і вкотре поміркуємо, чи не можна отримати користь з різниці у цінах.

Про те, де машини коштують дешевше - в Україні чи в Європі - в інтерв'ю РБК-Україна розповів експерт у сфері автобізнесу Олег Назаренко - генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД).

Скільки коштують авто в Європі

- Треба розуміти, що ціни на авто формує лише сам завод-виробник, - говорить експерт у сфері автобізнесу Олег Назаренко. - І він як хоче, так їх і встановлює. При тому завод розуміє, що в Німеччині німець BMW купить за певну ціну, а в Україні його не куплять по такій ціні. Тому завод робить дешевшим авто для України.

Від чого залежить ціна авто

Але ціна автовиробника - не єдине, що формує прайси на нові автомобілі у кожній конкретній країні. Ще одна велика складова цінника в автосалоні - податки.

Щодо яких, до речі, українські споживачі часто помиляються: мовляв, в Європі частка податків в ціні машини менша, адже між країнами там немає кордонів. Проте на ділі відмінності нашого ринку нових авто від європейських сусідів зовсім несуттєві.

- Насправді, тут різниця між Україною і Європою не дуже помітна. - ділиться спостереженнями Олег Назаренко - генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД). - Так, податки високі майже скрізь. Не слухайте тих, хто говорить, що в ЄС немає податків. Наведу зрозумілий приклад - між Львівською і Київською областями теж немає податків. Люди, які говорять, що в Польщі нуль податків на ввезення автомобілів, повинні дивитись ширше.

- В Київській області теж нуль податків на ввезення автомобілів з Львівської області. - продовжує експерт - - Люди не розуміють, що Львівська і Київська області - це частини цілої України. Так от Польща і Німеччина - це теж частини цілого Євросоюзу. ЄС - це єдина митний простір. Звісно, між "областями" Євросоюзу немає податків. Але спробуйте до ЄС завезти автомобіль з Японії, або з Китаю. Там буде і ПДВ у 20, чи 22%, і буде мито у 10%. Тобто податки є у всіх країнах.

Нові авто: де дешевше - в Україні чи Європі? Результат вас здивуєФото: ціни на нові авто в Україні нижчі, ніж в європейських країнах (freepik.com)

Скільки заробляють автосалони в Україні

Ціни в офіційній дилерській мережі кожного бренда контролюються автовиробником. Не те щоб він прагнув обмежити прибутки імпортерів і дилерів, аж ніяк - для виробника важлива кінцева ціна на його продукт. Вона, як сказано вище, повинна співвідноситись з можливостями потенційних споживачів.

-Завод дуже уважно слідкує, щоб дилери не гралися з цінами, - додає експерт з авторинку Олег Назаренко. - У кожного імпортера є своя територія. Якщо хтось сунеться на чужу територію, то відразу втратить імпортерство. Наприклад, якщо український імпортер отримає від заводу дешеві автомобілі і захоче організувати їх реекспорт назад в Францію чи Німеччину, відразу отримає "по рукам".

Ще одне джерело прибутків для автомобільних дилерів – обслуговування проданих машин. Ця стаття часто дає змогу утримувати ціни в офіційній мережі на потрібному, більш-менш прийнятному для споживачів рівні.

- Пропри значний спад продажів з об'єктивних причин, - розповідає Олег Назаренко, - останніми роками на нашому ринку відбувається серйозна трансформація, ми наздоганяємо Європу. Якщо раніше українські автосалони заробляли переважно на продажі нових авто, то зараз їх основне джерело прибутку - це офіційний сервіс та запчастини.

Найголовніше

Власне, нічого дивного, все цілком очікувано: в Європі автомобілі коштують дорожче, ніж в Україні, адже населення там більш заможне. Проте, привезти собі дешеву машину з України в Європу для використання чи перепродажу не вийде – на кордоні Євросоюзу вона буде обкладена митом та іншими податками, які нівелюють різницю в ціні.