Незвичні фішки салона "Таврії", які здивують водія 21 століття
Фото: на момент своєї появи в 1986 році ЗАЗ-1102 "Таврія" була актуальним авто (Ігор Широкун, РБК-Україна)
Уявіть собі: ви сідаєте в автомобіль, який був гордістю автопрому. І який вміє здивувати навіть через сорок років після дебюту: її салон - справжній набір сюрпризів, які сучасний водій сприйме як екзотику.
Про те, як конструкторам ЗАЗ "Таврія" вдалося поєднати прості і дивні рішення з абсолютною функціональністю, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Мінімалізм без крайнощів
Інтер’єр "Таврії" - це справжній мінімалізм. Тут немає нічого зайвого: лише найнеобхідніше обладнання для надійного пересування у просторі. Водночас салон хетчбека не сприймається зовсім убого – швидше, це явне прагнення до функціональності без надмірностей.
Пластмасова естетика
Торпедо та більшість видимих деталей виконані з простого дешевого пластику - жорсткого і лункого. Він навіть не пробує імітувати м’яке покриття – тут все по-чесному. Сьогодні це може здатися примітивним, але у 80-90-х такий був стандарт для бюджетних авто. Такий матеріал додає салону особливого шарму.
Фото: в салоні ЗАЗ-1102 "Таврія" особливо похвалитись нічим, але все було раціонально (Ігор Широкун, РБК-Україна)
Багажник без запаски
Невеликий багажник "Таврії" не обмежений у просторі запасним колесом: воно розташоване під капотом. Це рішення виглядає дивним для сучасного водія, але дозволяє максимально використати корисний об’єм багажника.
Цікаво, що таке розташування стало можливим завдяки особливим бездисковим колесам моделі - запаска фактично надягнута на ліву чашку підвіски.
Мінідзеркало
Контроль над задньою напівсферою водій "Таврії" здійснює через одне салонне дзеркало – нормальне, і одне чи два зовнішніх – зовсім невеликих. Для водія 21 століття, який звик до великих панорамних дзеркал, воно здаватиметься замалим. Проте у свій час цього було цілком достатньо для контролю ситуації позаду.
Фото: контрольних приладів у "Таврії" мінімум, і борткомп’ютер не допомагав слідкувати за роботою техніки (Ігор Широкун, РБК-Україна)
Один-єдиний двірник
Найбільший сюрприз чекає водія під час дощу. Після вмикання склоочисників замість двох двірників з-під капоту піднімається лише один - і самотньо, але старанно починає очищати лобове скло. Незважаючи на вдвічі меншу кількість виконавців, система справляється зі своєю роботою цілком успішно.
Найголовніше
Салон "Таврії" - це подорож у часі. Він нагадує, що автомобіль може бути простим, доступним і водночас функціональним та надійним. Для сучасного водія це екзотика, але саме вона робить "Таврію" неординарним зразком технічної культури, який тепер здатний здивувати своєю раціональністю.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про чотири рідкісні версії "Таврії", які не випускались на ЗАЗі масовими серіями.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чим була унікальна одна з "Таврій", яку мало хто бачив на вулицях - а саме йшлося про рамний універсал ЗАЗ-1701
При підготовці статті були використані матеріали музею "Колеса Історії".