Чистота атмосфери в салоні авто - вагома складова комфорту, і конструктори чимало роблять, щоб з цим все було гаразд. Тому будь-який нештатний аромат водій має сприймати як тривожний сигнал - принаймні, в першу хвилину.
Про те, як відрізнити випадкові запахи в салоні від дійсно небезпечних, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Водієві варто бути уважним до запахів, тому що справний автомобіль у штатних режимах роботи не повинен виділяти якихось відчутних ароматів. При тому що багато які небажані фізичні та хімічні процеси в системах супроводжуються запахом.
Тобто нюх може попередити про технічні проблеми, які ще не видно, але вже небезпечні – або як мінімум небажані.
Найчастіше в машині з’являється саме цей запах - і він же найнебезпечніший. Причини можуть бути різні:
Що робити. Відчиніть вікно, перевірте, чи не надходить запах ззовні - тобто чи він ваш, чи чужий. Знижуйте швидкість і придивляйтесь до капота і до салону – шукайте дим візуально. Якщо джерело - всередині вашого авто, негайно зупиніться, оцінюйте небезпеку, гасіть вогонь самотужки чи/та викликайте пожежних.
Якщо запах короткочасний - можливо, він чужий і потрапив ззовні через систему вентиляцію. Але якщо він тримається довго - це вже ваша проблема:
Що робити. Ситуація небезпечна! Бензин легко займистий, особливо якщо потрапить на гарячі частини авто або іскру. Негайно розбирайтесь з джерелом запаху, шукайте патьоки бензину на елементах кузова та деталях систем. ДП спалахує не так легко, але його протічки також не можна допускати.
Особливий випадок - запах бензину з вихлопної труби. Причина тривіальна - надто збагачена робоча суміш. Це буває коли двигун непрогрітий і коли несправна система подання пального в циліндри – форсунки (інжектори) чи карбюратор. Щоправда, запах з вихлопної труби зазвичай не відчутно в салоні.
У країні, де багато машин працює на пропан-бутані (та сама скраплена суміш LPG), запах газу на дорозі - звична справа. Але найчастіше це коротке, протягом кількох секунд явище, викликане порушеними регулюваннями паливної системи одного з сусідніх автомобілів - газом може короткочасно пахнути з вихлопної труби.
Якщо запах чути постійно під час руху, можливо, це проблема вашого авто. Гірший випадок - коли порушилась герметичність газопроводів машини. Важких наслідків теж не повинно бути, адже за цим слідкує кілька запобіжних клапанів, проте так їздити не слід.
Що робити. На відкритому повітрі газ не досягає критичної концентрації, особливої небезпеки немає, але протічку треба усунути.
Причини:
Що робити. Сушити оздоблення салону, шукати і усувати місця протічок кузова. Систему вентиляції і кондиціонування обробляти спеціальними засобами для знищення плісняви і бактерій. Ефективна альтернатива - професійна ультразвукова чистка на СТО.
Підгоріле зчеплення - результат помилкових дій водія з педалями - може дати різкий хімічний аромат. Зазвичай він швидко зникає, але іноді тримається кілька днів – наприклад, після буксування в снігу.
Взимку, коли використовують незамерзаючу омиваючу рідину на основі ізопропілового спирту (а таких у продажу найбільше), в салон може проникати запах спирту та дешевої жуйки.
Що робити. Зазвичай це неминуче зло, але є двійко варіантів: по-перше, на час роботи омивача вимикайте подачу повітря ззовні, а по-друге, купуйте високоякісні фірмові рідини - найчастіше вони мають більш-менш приємні аромати.
Влітку, особливо в недорогих авто, розігрітий на сонці пластик оздоблення може виділяти неприємний аромат.
Що робити. Провітрюйте машину після стоянки на сонці або паркуйтесь у тіні.
У салоні не повинно бути сторонніх запахів. Їх поява - сигнал, що щось не так. Найнебезпечніше - запах гару, адже він може свідчити про пожежу. Не ігноруйте такі сигнали, бо вони можуть врятувати вам машину, а то й щось біль цінне.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як працює автопаркувальник легкового авто і про всі нюанси доступних парк-пілотів.
Також в окремій статті ми розбиралися, що таке зимове паркування двірників авто та як поставити склоочисники у сервісний режим .
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.