Негайно на СТО! 4 ознаки термінової заміни глушника

"На швидкість не впливає" - так говорять бувалі водії, коли в них прогорає вихлоп. І виявляються неправі: якщо не замінити глушник вчасно, це може призвести до серйозних проблем, аж до отруєння. Як не прогавити небезпеку?
Про те, як забезпечити герметичність всієї вихлопної системи, і не мати з нею проблем, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Дірка в глушнику: не просто шум
Сучасна вихлопна система виконує кілька важливих функцій:
- Зниження рівня шуму. Глушники (їх від двох і більше) приглушують звук виходу відпрацьованих газів двигуна. Перший по ходу газів глушник часто називають резонатором, що не зовсім правильно.
- Очищення газів. Вмонтовані у вихлопну систему каталітичні нейтралізатори (зазвичай два) знижують шкідливість вихлопу. У дизелів екологічного стандарту Євро-5 і пізніших також є сажовий фільтр DPF і система впорскування сечовини (так званої AdBlue) SCR.
- Контроль роботи двигуна. Датчики вмісту кисню (лямбда-зонди) аналізують склад газів, допомагаючи електроніці регулювати склад паливної суміші.
- Безпека. Вихлопні гази містять токсичні речовини, тому система має виводити їх так, щоб вони не потрапляли в салон.
Фото: сучасна система вихлопу: чотири глушника та вісім метрів труб - і це не рахуючи каталізаторів і сажового фільтра (freepik.com)
Що може піти не так з глушником?
Для більшості автомобілістів проблема з вихлопом має одну-єдину ознаку - надмірний шум. При тому що реальних негараздів є декілька, як і способів усунення.
Дірки в корпусі глушника
- Виникають через корозію, удари або перегрів.
- Вихлоп стає гучнішим, порушується робота нейтралізаторів.
- Підсмоктування повітря ззовні може збити налаштування двигуна - змінюються оберти, збільшується витрата пального, з’являються перебої в роботі.
Тріщини у вихлопному колекторі
- Через них токсичні гази можуть потрапити в систему вентиляції.
- Загроза отруєнням пасажирів.
- Двигун працює нестабільно, причому часто - лише в окремих режимах, що ускладнює діагностику.
Нещільності на стиках труб та елементів
- Місця, де труби входять одна в одну, втрачають герметичність.
- Прокладки між трубами та їхніми фланцями можуть прогоріти.
- Наслідки схожі на два попередні випадки, але ремонт дешевший, ніж, наприклад, заміна глушника.
Засмічення каталітичного нейтралізатора
- Сажа забиває нейтралізатор, двигун "задихається". Або стільники каталізатора оплавляються - з тим самим ефектом.
- У сучасних дизельних авто сажею забивається фільтр DPF, точніше, настає момент, коли він уже не може самоочищуватись.
- В обох випадках потрібна заміна цих компонентів, хоча це і дорого.
- Альтернатива – спрощений металевий нейтралізатор або видалення його геть з установкою емулятора (неекологічно і незаконно, але в цілому ефективно).
Найголовніше
Водії, які поїздили на вживаних авто більш-менш сучасних моделей вже добре розуміють, що вихлопна система в наш час - це не тільки пом’якшення звуку вихлопу. Її компоненти напряму впливають на роботу двигуна, витрату пального, ну і на здоров’я людей в салоні також.
Тому в ідеалі варто підтримувати систему в справному стані і в оригінальному вигляді. Але якщо це неможливо і вирішено вдаватись до різних альтернативних варіантів її комплектації, головним буде забезпечити герметичність всіх з’єднань. Щоб звести до нуля ризик потрапляння вихлопу в салон і захистити людей в ньому від отруєння.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як працює автопаркувальник легкового авто і про всі нюанси доступних парк-пілотів.
Також в окремій статті ми розбиралися, що таке зимове паркування двірників авто та як поставити склоочисники у сервісний режим .
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.