ua en ru

Негайно на СТО! 4 ознаки термінової заміни глушника

Негайно на СТО! 4 ознаки термінової заміни глушника Фото: від вихлопної системи у сучасного авто залежить не тільки рівень шуму (unsplash.com)

"На швидкість не впливає" - так говорять бувалі водії, коли в них прогорає вихлоп. І виявляються неправі: якщо не замінити глушник вчасно, це може призвести до серйозних проблем, аж до отруєння. Як не прогавити небезпеку?

Про те, як забезпечити герметичність всієї вихлопної системи, і не мати з нею проблем, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Дірка в глушнику: не просто шум

Сучасна вихлопна система виконує кілька важливих функцій:

- Зниження рівня шуму. Глушники (їх від двох і більше) приглушують звук виходу відпрацьованих газів двигуна. Перший по ходу газів глушник часто називають резонатором, що не зовсім правильно.

- Очищення газів. Вмонтовані у вихлопну систему каталітичні нейтралізатори (зазвичай два) знижують шкідливість вихлопу. У дизелів екологічного стандарту Євро-5 і пізніших також є сажовий фільтр DPF і система впорскування сечовини (так званої AdBlue) SCR.

- Контроль роботи двигуна. Датчики вмісту кисню (лямбда-зонди) аналізують склад газів, допомагаючи електроніці регулювати склад паливної суміші.

- Безпека. Вихлопні гази містять токсичні речовини, тому система має виводити їх так, щоб вони не потрапляли в салон.

Негайно на СТО! 4 ознаки термінової заміни глушникаФото: сучасна система вихлопу: чотири глушника та вісім метрів труб - і це не рахуючи каталізаторів і сажового фільтра (freepik.com)

Що може піти не так з глушником?

Для більшості автомобілістів проблема з вихлопом має одну-єдину ознаку - надмірний шум. При тому що реальних негараздів є декілька, як і способів усунення.

Дірки в корпусі глушника

  • Виникають через корозію, удари або перегрів.
  • Вихлоп стає гучнішим, порушується робота нейтралізаторів.
  • Підсмоктування повітря ззовні може збити налаштування двигуна - змінюються оберти, збільшується витрата пального, з’являються перебої в роботі.

Тріщини у вихлопному колекторі

  • Через них токсичні гази можуть потрапити в систему вентиляції.
  • Загроза отруєнням пасажирів.
  • Двигун працює нестабільно, причому часто - лише в окремих режимах, що ускладнює діагностику.

Нещільності на стиках труб та елементів

  • Місця, де труби входять одна в одну, втрачають герметичність.
  • Прокладки між трубами та їхніми фланцями можуть прогоріти.
  • Наслідки схожі на два попередні випадки, але ремонт дешевший, ніж, наприклад, заміна глушника.

Засмічення каталітичного нейтралізатора

- Сажа забиває нейтралізатор, двигун "задихається". Або стільники каталізатора оплавляються - з тим самим ефектом.

- У сучасних дизельних авто сажею забивається фільтр DPF, точніше, настає момент, коли він уже не може самоочищуватись.

- В обох випадках потрібна заміна цих компонентів, хоча це і дорого.

- Альтернатива – спрощений металевий нейтралізатор або видалення його геть з установкою емулятора (неекологічно і незаконно, але в цілому ефективно).

Найголовніше

Водії, які поїздили на вживаних авто більш-менш сучасних моделей вже добре розуміють, що вихлопна система в наш час - це не тільки пом’якшення звуку вихлопу. Її компоненти напряму впливають на роботу двигуна, витрату пального, ну і на здоров’я людей в салоні також.

Тому в ідеалі варто підтримувати систему в справному стані і в оригінальному вигляді. Але якщо це неможливо і вирішено вдаватись до різних альтернативних варіантів її комплектації, головним буде забезпечити герметичність всіх з’єднань. Щоб звести до нуля ризик потрапляння вихлопу в салон і захистити людей в ньому від отруєння.