ua en ru

Які фари освітлюють краще: галоген, ксенон чи LED

Які фари освітлюють краще: галоген, ксенон чи LED Фари: від ефективності фар залежить безпека наших поїздок у темну пору доби - а восени та взимку таких маршрутів особливо багато (bosch.ua)

Світло фар - перше, від чого залежить безпека у нічних поїздках. Наші машини не завжди мають ідеальні фари - при тому що варіантів є аж три: галоген, ксенон та світлодіоди (LED). Який забезпечує найкраще освітлення?

Про те, якими мають бути ідеальні фари для автомобіля і як зробити вибір, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Галогенові фари

Основна їх відмінність - у використанні ламп розжарювання, які сьогодні називають галогеновими (галогенками) - завдяки інертному газу, яким почали заповнювати колбу лампи для продовження її ресурсу.

Галогеновій лампі понад півстоліття, а фарі з лампою розжарювання - взагалі понад 100 років. Проте і дотепер близько половини автомобілів у світі сходять з конвеєра саме з такими світловими приладами.

Плюси:

  • Дешеві
  • Забезпечують цілком прийнятне освітлення дороги

Мінуси:

  • Відносно низька яскравість
  • Високе енергоспоживання
  • Відносно короткий термін служби (до 1000 годин)

Так, фактично фари з галогеновими лампами є технологією минулого. Але за комплексом характеристики вони все ще перемагають конкурентів. При тому що головну роботу - ефективне освітлення дороги – вони таки виконують на належному рівні.

Які фари освітлюють краще: галоген, ксенон чи LEDФото: LED-технології дозволяють створювати так звані матричні фари, з якими можна весь час їхати з дальнім світлом (philips.com)

Ксенонові фари

Правильно називати такі лампи газорозрядними, бо джерелом світла в них є електрична дуга. А ксенон - то знов таки газ, яким наповнена колба лампи. Технологія непроста і недешева, а крім того потребує особливої конструкції оптики фар та ще й додаткового обладнання - як то автоматична корекція променя та омивач.

Плюси:

  • Найвища світлова віддача, відповідно яскравий і довгий промінь світла

Мінуси:

  • Висока ціна
  • Потребують додаткових блоків, що збільшує ціну і ускладнює монтаж
  • Потребують особливої конструкції фар

А от ксенонові фари, як не дивно, фактично стали технологією минулого. Період їхнього активного використання багатьма автовиробниками виявився коротким, порядку 10 років, і вже минув.

LED-фари

Є кілька типів світлодіодних фар, і в усіх в якості джерела світла використовуються напівпровідники - електронні LED-чіпи. Це може бути лампа з одним чи двома чіпами і з відбивачем-рефлектором, як і в фарі під галогенку, або цілий набір з певною кількістю цих чіпів - від п’яти до кількох тисяч.

В останніх випадках фара отримує змогу постійно корегувати форму променя просто під час руху, "вирізаючи" з нього зустрічні машини. В такий спосіб водій може постійно їхати на дальньому світлі і при тому нікого не засліплювати.

Плюси:

  • Висока світловіддача
  • Мале споживання енергії
  • Довговічність (до 50 000 годин)
  • Дають змогу формувати форму променя
  • Швидке ввімкнення

Мінуси:

  • Вища вартість
  • Складна і дорога технологія виробництва LED-чіпів, що обмежує коло виробників таких ламп і фар.

Як на тепер LED-лампи і відповідні фари є найефективнішим варіантом освітлення дороги - звісно, якщо не дуже звертати увагу на ціну питання. Тим більше, що світлодіодні фари не лише світять краще, а й споживають в рази менше енергії та рідше виходять з ладу.

Найголовніше

LED-фари дійсно найбільш оптимальний варіант фар головного світла. Вони забезпечують найкраще освітлення, мають тривалий термін служби та у своїх демократичних модифікаціях не потребують особливих пристроїв на автомобілі. Ксенонові лампи дуже ефективні, але дорогі і примхливі в плані використанні на авто. Галоген залишається варіантом для тих, хто не хоче платити зайве і готовий заради цього трохи поступитись швидкістю руху вночі.