Відтоді як всі автомобілі почали комплектувати аудіосистемами з заводу, власники стали менше цікавитись якістю звуку - почасти тому, що втратили можливість вплинути на звучання. Між тим, варіанти є.
Про те, як власник може покращити характер звучання автомобільної аудіосистеми, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Слід розуміти, що якість звучання визначається багатьма факторами: головним пристроєм (мультимедійним пристроєм), підсилювачем потужності, гучномовцями, їхніми корпусами...
А ще - набором "дрібних" елементів типу проводки, контактів, частотних фільтрів (кросоверів). Проте саме заміна динаміків є найпростішим та найлогічнішим кроком для покращення звуку.
Важливий нюанс у тому, що заводські гучномовці, які встановлюють більшість сучасних легкових авто, мають головну перевагу - вони довговічні та надійні. Їхнє завдання - безвідмовно працювати протягом гарантійного терміну автомобіля.
А ось висока якість відтворення музыки зазвичай притаманна лише преміальним моделям динаміків. Вони справді дорожчі, а ще потребують підбору - згідно вподобань власника і у відповідності з характеристиками підсилювача. Тож не дивно, що автовиробники таку акустику не використовують.
Тому навіть без заміни головного пристрою чи встановлення додаткових підсилювачів можна помітно покращити звучання, просто встановивши нові динаміки. Але тут важливо врахувати один момент: обирати слід дійсно якісну акустику, яка перевершує стандартні заводські рішення.
Найпростіший варіант - широкосмугові динаміки, які відтворюють увесь спектр частот, але без належної натуральності і глибини.
Тому якщо хочете більшої деталізації і прозорості звука, розгляньте двосмугову, так звану компонентну акустику. Яка має окремий твіттер для високих частот і окремий мідбас - динамік для середніх та низьких. Таку систему зазвичай встановлюють спереду, щоб створити якісний фронт.
При тому важливо твітер і мідбас кожного каналу рознести у просторі подалі один від одного.
Крім компонентних систем, існують коаксіальні динаміки - кілька випромінювачів (твітер, мідбас та іноді ще вуфер), зібраних в одному корпусі.
Вони не такі точні у відтворенні, як компонентні, але значно перевершують більшість заводських рішень. Найкраще місце для коаксіалів - задня частина салону, тоді як фронт краще довірити згаданій вище компонентній акустиці.
Чим більший дифузор, тим більш потужним і насиченим буде звучання. Але встановлення великих динаміків часто потребує переробки інтер’єру та консультацій із професіоналами. Підібрати "розмір у розмір" на штатне місце в дверях (і не тільки) виходить не завжди.
Проблема у тому, що штатні гучномовці часто мають габарити інших стандартів, аніж загальновживані у світі професійного автозвуку.
Якщо у вас немає додаткового підсилювача, немає сенсу брати динаміки з потужністю понад 50 Вт RMS. Зверніть увагу й на опір: стандартний показник - від 4 до 8 Ом. Більше - допустимо, менше – небажано, адже може постраждати вихідний каскад підсилювача.
Це те, заради чого, власне, ви і розпочинали увесь цей клопіт. Саме характеристики звучання визначають, наскільки відтворена музика відповідатиме вашим запитам.
Ідеальним вважається частотний діапазон 20-18 000 Гц, але й 50–16 000 Гц цілком достатньо для більшості слухачів. Чутливість якісної акустики має бути не нижче 89–95 дБ. А ось показники нелінійних спотворень для пересічного автомеломана не критичні - ними можна не перейматися.
Чистий, природній і детальний звук в салоні авто - це не завжди космічні витрати. І заміна штатної акустики на правильно підібрані фірмові гучномовці може помітно покращити характер звучання. А в ідеалі було б добре також приділити додаткову увагу розміщенню динаміків і додати машині базову шумоізоляцію.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що можна покращити в салоні авто, не завдавши шкоди функціональності і стилю.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Car&Music, Autobild та "Звук і Тюнінг"