ua en ru

Як прогріти салон у мороз удвічі швидше: поради бувалих водіїв

Як прогріти салон у мороз удвічі швидше: поради бувалих водіїв Фото: сідати в проморожений салон авто не тільки неприємно, а й небезпечно (freepik.com)

В мороз нам хочеться якомога швидше "натопити" в салоні, тому що їхати в холодній машині небезпечно: вікна пітніють і обмерзають, водій думає про тепло, а не про обстановку на дорозі. Як прискорити процес?

Про кілька способів прискорити обігрів салону перед поїздкою читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чому в машині холодно

Головна причина всіх проблем з температурою у перші хвилини після посадки екіпажу в салон - у відсутності тепла в принципі. Його немає де взяти, адже щойно заведений двигун теж ще холодний. І водій абсолютно правий, що не хоче рушати, поки в машині холодно.

  • Холодний салон і сидіння створюють дискомфорт, а це відволікає увагу водія від головного - безпеки руху.
  • Запітнілі чи замерзлі вікна знижують видимість.
  • Під час руху холодне скло може вкритись вологою чи інієм, навіть якщо спочатку було чистим.
  • Довге очікування прогріву витрачає пальне та нерви.

Скористайтесь перевіреними порадами від досвідчених водіїв

1. Використовуйте рециркуляцію повітря

Увімкніть режим рециркуляції одразу після запуску двигуна. Так опалювач буде нагрівати вже тепле повітря, взяте з середини салону, а не холодне, що надходить ззовні.

Але якщо при цьому в салоні буде декілька осіб, не уникнути запотівання вікон - тож людям краще очікувати надворі. Коли салон прогріється, перемкніть заслінку рециркуляції назад, щоб уникнути запітніння скла.

Як прогріти салон у мороз удвічі швидше: поради бувалих водіївФото: салон в більшості моделей не прогріється, доки не прогріється до робочої температури двигун (freepik.com)

2. Правильне налаштування вентилятора клімату

Cпочатку увімкніть вентилятор на мінімальних обертах, адже сильний потік холодного повітря не буде нагріватись в ледь теплому теплообміннику вашої "пічки". Це буде лише охолоджувати салон і затягне процес.

Поступово збільшуйте швидкість обдуву, коли двигун почне віддавати тепло.

3. Потоки повітря

Оскільки найважливіша в цій ситуації зона - це лобове скло, саме на нього треба спрямувати весь потік повітря від опалювача.

При цьому для пришвидшення прогріву скла слід опустити донизу протисонячні козирки - вони не даватимуть потокам теплого повітря марно уходити на стелю. По мірі прогріву двигуна, коли повітря з опалювача стане гарячим, потоки можна спрямувати також униз.

4. Кнопки для швидкого ефекту

Ще один корисний лайфхак для прискорення прогріву двигуна (а значить, і салону) - увімкніть потужні електричні споживачі машини.

Обігріви переднього і заднього скла, сидінь, керма не тільки підвищуватимуть комфорт в інтер’єрі, а й додатково навантажать двигун - через генератор. Відтак, мотор спалюватиме у собі більше бензину (дизеля), а значить, буде швидше набирати температуру.

5. Не зловживайте холостим ходом

Сучасний двигун немає сенсу довго тримати на холостих обертах - в такому режимі він прогрівається дуже довго.

Тому вже через кілька хвилини після запуску, коли двигун почне працювати стабільно і в салоні стане трохи тепліше, можна розпочинати рух. Мотор швидше нагріється під навантаженням, а разом із ним стане більш ефективним і обігрівач салону.

6. Додаткові джерела тепла

Якщо в очікуванні прогріву водій залишається на своєму місці в салоні, є сенс увімкнути підігрів сидіння та керма. Завдяки цьому атмосфера салону сприйматиметься як більш тепла, ніж насправді.

Ще один, більш радикальний метод - обладнати машину автономним обігрівачем (він же передпусковий підігрівач) типу Webasto чи Eberspächer. Щоправда, ці системи настільки дорогі, що в умовах все більш теплих українських зим вони втрачають популярність.

Чого не можна робити в жодному разі

  • Не залишайте авто з працюючим двигуном без нагляду - це небезпечно та може призвести до крадіжки машини.
  • Не використовуйте відкритий вогонь чи саморобні обігрівачі для опалення салону - ризик пожежі надто великий.
  • Садити акумулятор "в ноль". Слідкуйте за станом акумулятора, два-три рази на місяць контролюючи його напругу (після нічного відпочинку батареї). Взимку водій частіше користується потужними споживачами, причому одночасно - тому під час коротких міських поїздок АКБ не встигає заряджатись.

Найголовніше

В холодні дні прогрівати салон перед поїздкою дуже важливо. Найстрашніше те, що в холодному інтер’єрі вікна можуть вкритись інієм чи вологою вже після початку поїздки, коли машина увіллється в потік транспорту і водій буде обмежений у діях.