ua en ru

Як правильно прогрівати двигун взимку: поради, які реально працюють

Як правильно прогрівати двигун взимку: поради, які реально працюють Фото: попри всі нові технології, сучасний двигун не варто навантажувати в геть холодному стані (freepik.com)

Сучасні авто вже не потребують довгого прогрівання на холостому ходу, але й рушати на холодному моторі теж не варто. Як прогріти двигун з найменшими втратами часу і пального?

Про кілька прийомів швидкого прогріву двигуна морозним ранком читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чому температура - це важливо

На холоді в моторі відбувається дві небажані речі:

Густіє моторна олива. Тому в холодному стані вона гірше виконує свої захисні та змащувальні функції;

Паливо гірше випаровується. Відтак, воно і згорає менш ефективно.

Якщо навантажувати двигун у геть холодному стані, це призведе до:

  • підвищеного зносу деталей;
  • ризику поламки деталей;
  • перевитрати пального;
  • скорочення ресурсу двигуна.

Як правильно прогрівати двигун взимку: поради, які реально працюютьФото: сучасні моторні оливи починають захищати пари тертя після найменшого прогріву (freepik.com)

Основні правила прогрівання

  • Немає сенсу залишати авто на холостому ходу надовго. Адже сучасні високоефективні двигуни майже не набирають температуру при роботі без навантаження. Особливо це стосується дизелів.
  • Перші 1-2 хвилини після запуску дайте мотору стабілізуватися. За цей час олива розподіляється по всім системі і, рухома оливним насосом, рівномірно прогріється уся.
  • Після цього можна рушати в дорогу. Але робіть це плавно і рухайтесь спочатку неквапливо.
  • Найкраще прогрівати двигун під легким навантаженням - рухаючись на невеликій швидкості без різких прискорень.
  • Не перевищуйте оберти і не тримайте їх надто низькими. У перші 5-10 хвилин тримайте обороти нижчими за середні, щоб уникнути додаткового зносу. Конкретні цифри залежать від тип двигуна (дизель - оберти нижчі, бензин – трохи вищі), але в цілому рекомендований діапазон для не повністю прогрітого двигуна - 2000-3000 об/хв. Наголошуємо, що надто низькі оберти під навантаженням (підйом, прискорення "в підлогу") - це теж недобре.
  • Використовуйте якісне паливо та мастило. Сучасні синтетичні масла зберігають текучість навіть при сильних морозах – відтак, вони ефективно працюють і в холодному стані.

Додаткові поради для зими

Перевіряйте акумулятор. Зокрема, важлива спроможність батареї зберігати заряд і остаточний ступень її зарядженості після звершення поїздки. Взимку АКБ працює з підвищеним навантаженням, тому часто залишається на ночівлю напіврозрядженою - і тоді при ранковому старті двигуна бувають проблеми.

За можливості не вмикайте відразу всі електроприлади - в перші хвилини після старту холодного мотора і під час неквапливих поїздок містом. Дайте генератору час, щоб відновити запас енергії в акумуляторі.

Слідкуйте за охолоджувальною рідиною. Антифриз має бути якісним, свіжим (не старше 3-4 років), відповідати температурним умовам і типу інгібіторів.

Якщо для вас важливий абсолютно надійний старт за умови значних морозів, можна встановити передпускові підігрівачі. Це значно зменшить знос двигуна при холодному запуску, а ще цей девайс гарантує прогрітий салон до моменту вашої посадки в салон.

Найголовніше

Правильне прогрівання двигуна взимку - це запуск, хвилина-дві-три прогріву (наприклад, до стабілізації і зниження обертів) та плавний рух без надмірних обертів протягом першого кілометра-двох.

Саме під навантаженням мотор прогрівається найшвидше. Сучасні технології олив і двигунів дозволяють безпечно рушати майже одразу після запуску, головне - робити це ощадливо.