Як правильно прогрівати двигун взимку: поради, які реально працюють
Фото: попри всі нові технології, сучасний двигун не варто навантажувати в геть холодному стані (freepik.com)
Сучасні авто вже не потребують довгого прогрівання на холостому ходу, але й рушати на холодному моторі теж не варто. Як прогріти двигун з найменшими втратами часу і пального?
Про кілька прийомів швидкого прогріву двигуна морозним ранком читайте в матеріалі РБК-Україна.
Чому температура - це важливо
На холоді в моторі відбувається дві небажані речі:
Густіє моторна олива. Тому в холодному стані вона гірше виконує свої захисні та змащувальні функції;
Паливо гірше випаровується. Відтак, воно і згорає менш ефективно.
Якщо навантажувати двигун у геть холодному стані, це призведе до:
- підвищеного зносу деталей;
- ризику поламки деталей;
- перевитрати пального;
- скорочення ресурсу двигуна.
Фото: сучасні моторні оливи починають захищати пари тертя після найменшого прогріву (freepik.com)
Основні правила прогрівання
- Немає сенсу залишати авто на холостому ходу надовго. Адже сучасні високоефективні двигуни майже не набирають температуру при роботі без навантаження. Особливо це стосується дизелів.
- Перші 1-2 хвилини після запуску дайте мотору стабілізуватися. За цей час олива розподіляється по всім системі і, рухома оливним насосом, рівномірно прогріється уся.
- Після цього можна рушати в дорогу. Але робіть це плавно і рухайтесь спочатку неквапливо.
- Найкраще прогрівати двигун під легким навантаженням - рухаючись на невеликій швидкості без різких прискорень.
- Не перевищуйте оберти і не тримайте їх надто низькими. У перші 5-10 хвилин тримайте обороти нижчими за середні, щоб уникнути додаткового зносу. Конкретні цифри залежать від тип двигуна (дизель - оберти нижчі, бензин – трохи вищі), але в цілому рекомендований діапазон для не повністю прогрітого двигуна - 2000-3000 об/хв. Наголошуємо, що надто низькі оберти під навантаженням (підйом, прискорення "в підлогу") - це теж недобре.
- Використовуйте якісне паливо та мастило. Сучасні синтетичні масла зберігають текучість навіть при сильних морозах – відтак, вони ефективно працюють і в холодному стані.
Додаткові поради для зими
Перевіряйте акумулятор. Зокрема, важлива спроможність батареї зберігати заряд і остаточний ступень її зарядженості після звершення поїздки. Взимку АКБ працює з підвищеним навантаженням, тому часто залишається на ночівлю напіврозрядженою - і тоді при ранковому старті двигуна бувають проблеми.
За можливості не вмикайте відразу всі електроприлади - в перші хвилини після старту холодного мотора і під час неквапливих поїздок містом. Дайте генератору час, щоб відновити запас енергії в акумуляторі.
Слідкуйте за охолоджувальною рідиною. Антифриз має бути якісним, свіжим (не старше 3-4 років), відповідати температурним умовам і типу інгібіторів.
Якщо для вас важливий абсолютно надійний старт за умови значних морозів, можна встановити передпускові підігрівачі. Це значно зменшить знос двигуна при холодному запуску, а ще цей девайс гарантує прогрітий салон до моменту вашої посадки в салон.
Найголовніше
Правильне прогрівання двигуна взимку - це запуск, хвилина-дві-три прогріву (наприклад, до стабілізації і зниження обертів) та плавний рух без надмірних обертів протягом першого кілометра-двох.
Саме під навантаженням мотор прогрівається найшвидше. Сучасні технології олив і двигунів дозволяють безпечно рушати майже одразу після запуску, головне - робити це ощадливо.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.