Акції, нерухомість чи криптовалюта – правильний, але не єдиний спосіб зберегти гроші від інфляції, а то й примножити їх. А що, коли спробувати поєднати хобі і інвестицію, придбавши перспективний ретроавтомобіль?
Про те, як без зайвих клопотів перетворити ретромашину на фінансовий актив, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Відразу слід сказати, що ретрорух в Україні трохи відрізняється від, скажімо, європейського чи американського, але заробити на ретротехніці непросто що у нас, що за кордоном.
Далеко не кожен історичний автомобіль легко перетворюється з транспорту на об'єкт прибуткових вкладень. Але попри все, заробити на старих машинах в Україні можна – для цього потрібні в першу чергу знання.
Справжня інвестиція - це придбання рідкісного автомобіля, який був унікальним навіть у роки свого виробництва. Такі машини з роками не дешевшають, а тільки додають в ціні - хоча і за певних умов.
Натомість масові моделі, навіть у гарному стані, не мають великої вартості. Тому варто звертати увагу на преміальні та ексклюзивні престижні бренди - Ferrari, Porsche, Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Duesenberg, Bugatti тощо.
Але важливо розуміти, що не всі моделі цих марок є інвестиційно привабливими. Наприклад, особливо цінуються рідкісні комплектації, малотиражні версії старих машин, старовинні гоночні авто тощо. Щоправда, в Україні вони майже не представлені, і купувати їх доводиться на міжнародних аукціонах.
Більш реалістичний варіант - це престижні або просто малосерійні моделі випуску до 1970-90-х років: представницькі седани, купе, кабріолети відомих марок, в першу чергу у топових комплектаціях. Наприклад, Mercedes-Benz SL, BMW 6-ї та 7-ї серій, Porsche 911/914, Jaguar, класичні американські авто.
В Україні такі машини є, хоча і в обмеженій кількості і здебільшого в поганому технічному стані. Проте, відносно не старі екземпляри, випуску 1980-1990-х років, вже сьогодні мають неабиякий цінник. І з часом – звісно, якщо стан машини не буде погіршуватись – вартість хоч і не "космічно", але зростатиме.
Якщо говорити про конкретні моделі, які можуть бути доступні для вкладення грошей в Україні, то ми згадаємо нижче деякі з них.
Зокрема, серед реально доступних автомобілів найбільшу цінність мають представницькі моделі - як вітчизняні, так і іномарки. Наприклад, вже сьогодні високо котируються великі "Мерседеси" 1970 – 1980-х років – W116, W126, і навіть їхні менші побратими W123 та W124. І це не говорячи про рідкісні "ще тоді" їхні версії з кузовом купе.
В одиничних екземплярах до країни потрапляли спеціальні версії більш-менш масових авто, наприклад, броньований Renault 25 в президентському виконанні або довгобазний Volvo-264. І ці рідкісні машини сьогодні є предметом бажань багатьох колекціонерів.
Так, десятків тисяч доларів на цих авто інвестор не заробить, але від інфляції певну суму можна надійно захистити. Слід додати, що через особливості митного законодавства в Україні взагалі мало вінтажних машин закордонного виробництва. Тому більшість ретро-ринку становлять таки моделі вітчизняного виробництва.
А серед них гарним вкладенням буде покупка, наприклад, представницького ЗИМ (ГАЗ-12), цікавого і своїми технічними особливостями, і відносно малим тиражом. Деякі екземпляри цих машин ще не потрапили до колекціонерів, тому шанс придбати цю модель за помірну ціну ще є. Але в хорошому стані вона все одно буде недешевою.
Справжні скарби - це представницькі "Чайки" і ЗИЛи, які виготовлялися малими серіями для партійної та державної еліти. Кількість таких машин і в нашій країні, і в усьому світі максимально обмежена, і цей чинник додає їм цінності.
Для тих, хто не готовий витрачати великі суми, теж є варіанти. Через специфіку українського ринку навіть масові моделі минулих років, як "Победа" чи "Волга" ГАЗ-21, мають високу цінність. Особливо рідкісні версії - «Волга» першої серії зі "зіркою", автоматичною коробкою передач або кузовом "універсал".
Цікаві, але доступні варіанти для збереження в якості твердої валюти - це культові моделі радянського періоду, як "Запорожець" ЗАЗ-965 у версії "Ялта" або експортні АЗЛК Scaldia-1300 та -1500. Їх можна відновити дешевше, ніж іномарки, і вони мають свою нішу серед колекціонерів – і тому вже не втрачатимуть у ціні.
Усі згадані варіанти - це машини, які вже пройшли професійну реставрацію або ідеально збережені, в абсолютно заводському стані. Старі авто з великим пробігом, що ще не відновлені, можуть бути інвестиційно привабливими, але з певними ризиками. Їх варто розглядати з обережністю.
Інвестиції в старі автомобілі - це не лише можливість заробити, але й спосіб долучитися до культури, зберігши частинку історії. В Україні поки ще є шанс купити цікаві екземпляри за доступною ціною. Більше того, такий тип інвестиції може принести не лише прибуток, а й справжнє задоволення.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, як швидко і без втрат для авто проїхати ями на дорозі.
Також в окремій статті ми розбиралися, як швидкість впливає на авто і які вузли машини швидше зношуються на великій швидкості.
При підготовці статті були використані матеріали фестивалю OldCarLand, музеїв "Колеса Історії", "Фаетон" та "Машини часу".