В наш час саме проблеми в коробці передач часто є причиною продажу автомобіля. Бува, ремонт трансмісії виявляється не по кишені власнику і він вирішує просто позбутись машини. Як випадково не придбати таку екземпляр?
Про те, як самостійно протестувати коробку передач при покупці вживаної машини, читайте в матеріалі РБК-Україна.
У цій статті поговоримо про обидва доступні для споживача варіанти - як правильно перевіряти трансмісію механічну і автоматичну. Відразу скажемо, що без тест-драйву машини - покупець на водійському місці - виявити всі проблеми навряд чи вдасться.
Перед початком тест-драйву
Перевірте, чи немає підтікання масла з коробки передач. Старі нашарування масного бруду, так само як і свіжі патьоки на корпусі коробки - поганий знак. Але іноді причина в копійчаній прокладці (сальнику), тож треба продовжити перевірку.
Стан оливи в КПП. Якщо є можливість, витягніть щуп (для коробок-автоматів) або відкрийте заливну пробку (для механіки).
- В автоматі олива має бути червонувата та прозора. Запах гару та металеві включення - погані ознаки.
- В механіці олива зазвичай темна, може бути навіть чорною, але без домішок металу або сильного запаху. Але в механічній коробці передач негарний вигляд оливи – ще не вирок для агрегата.
Запустіть двигун і перевірте:
У механіці натискання зчеплення повинно бути м’яким і без сторонніх звуків. Якщо при повністю натиснутому зчепленні чути хруст при вмиканні передньої передачі, це може бути ознакою зношеного зчеплення або синхронізаторів коробки.
Механічна коробка передач:
Усі передачі (задня може бути винятком) повинні вмикатися легко, без скреготу чи утруднень. Прислухайтеся до звуків при перемиканнях - якщо є хрускіт або відчутне "вибивання" передачі в нейтраль, це тривожний знак.
Перевірте зчеплення: в момент рушання не повинно бути пробуксовки або запаху горілого. При відпусканні педалі під час перемикання на ходу так саме не повинно бути ривків, поштовхів, додаткових звуків. Під час руху коробка не повинна вібрувати або "вибивати" передачі.
Автоматична коробка передач:
Всі теперішні автоматичні трансмісії (класична гідромеханічна АКП, варіатор CVT, робот DSG та звичайний робот) керуються електронним модулем. Відтак, це дає змогу провести діагностику за допомогою OBD-сканера.
Тож навіть якщо все здається в нормі, буде корисним завітати до майстерні, де є такий прилад і досвідчений діагност. Помилки в електроніці трансмісії можуть не відображатися на панелі приладів, але впливають на роботу коробки і навіть двигуна.
Чи то для з’ясування стану трансмісії, чи то вже для правильної її експлуатації після покупки, але варто з’ясувати деякі подробиці про її минуле
Запитайте у продавця:
- Коли востаннє мінялося масло в коробці передач?
- Чи проводився ремонт або заміна деталей КП та приводів?
- Попросіть показати (і залишити вам) сервісну книжку або чеки. Якщо вони є - це великий плюс і можливо, допомога при майбутньому ремонті.
Коробка передач і трансмісія в цілому – одна з найважливіших систем автомобіля. Тож дуже важливо перевірити її при купівлі уживаного авто. Навіть незначні симптоми можуть свідчити про серйозні проблеми, тому краще витратити трохи часу і грошей на ретельну перевірку, ніж потім оплачувати дорогий ремонт.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, який буває повний привід в авто і яка система краще для конкретних умов експлуатації.
Також в окремій статті ми говорили про машини 4х4 і розбиралися, чому повний привод не став домінуючим.
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.