ua en ru

"Дніпро" МТ-12: чому за цим мотоциклом полюють колекціонери

"Дніпро" МТ-12: чому за цим мотоциклом полюють колекціонери Фото: Будь-який мотоцикл КМЗ "Дніпро" в оригінальному стані сьогодні - радість для колекціонера (архівне фото)

Мотоцикл київського виробництва "Дніпро" МТ-12 - один з тих, що стають все більш популярними серед шанувальників історичної техніки. Що у ньому цікавого і що робити нинішнім власникам цієї моделі?

Про те, чому серійний мотоцикл київського заводу КМЗ потрапив в число раритетів і що з того матимуть діючі власники цього важкого байка, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Що за мотоцикл МТ-12

Модель МТ-12 "Дніпро" була випущена у продаж у 1978 році, хоча в основі своїй була розроблена на Київському мотоциклетному заводі (КМЗ) набагато раніше.

Справа у тому, що це фактично цивільна версія армійської моделі КМЗ МВ-750М, отримана шляхом схрещення "вояка" з більш сучасною цивільною моделлю МТ-10.

Від того МВ (мотоцикл військовий) цивільний МТ-12 успадкував привод на два колеса (заднє і коляски), застаріле 6-вольтне електрообладнання і старомодний нижньоклапанний двигун 750 куб. см. Цей вже тоді культовий мотор був не дуже потужний (26 к.с. проти 32 - 36 к.с. у 650-кубового агрегата), але відрізнявся гарною тягою "на низах" і високою надійністю.

"Дніпро" МТ-12: чому за цим мотоциклом полюють колекціонери

Фото: мотоцикли МТ-12 мали попит навіть на деяких європейських ринках, зокрема, у Великій Британії (архівне фото)

Характеристики МТ-12 Дніпро

  • Маса з коляскою - 350 кг
  • Об'єм двигуна - 750 см куб
  • Потужність двигуна - 26 к.с.
  • Обертовий момент - 4,2 кгс·м
  • Бортова напруга - 6 вольт
  • КПП - 4 передачі вперед, 1 назад
  • Паливний бак - 19 літрів, бензин - А-72, А-76
  • Максимальна швидкість - 95 км/год

Особливості моделі: привід на два колеса - заднє і коляски (колісна формула 3х2), роздільні сидіння, фара старого зразка з вбудованим спідометром, на колясці кріплення для лопати та для каністри на 10л.

"Дніпро" МТ-12: чому за цим мотоциклом полюють колекціонериФото: старий добрий опозитник об’ємом 750 куб см шанувальники мототехніки цінують за тягу на низьких обертах (wikipedia.org)

Чому він став культовим

  • Він рідкісний. Виробництво МТ-12 було обмеженим, тому сьогодні знайти оригінальний МТ-12 у доброму стані - велика удача;
  • Атмосфера епохи. Цей мотоцикл символізує вітчизняну інженерію, специфіку тодішнього ринку та дух 70-80-х років.
  • Функціональність. МТ-12 поєднує військову міцність, надійність силового агрегата із цивільною практичністю;
  • Колекційна цінність. На фоні інших, дійсно масових моделей КМЗ МТ-12 недаремно вважається раритетом. Для багатьох власників ретро-мотоциклів важливим є не лише технічний стан, а й автентичність деталей - оригінальні двигуни, колеса, деталі вихлопу та інші дрібниці (в лапках і без) значно підвищують ціну.

Що робити власникам МТ-12

Як із іншими моделями важких опозитників, з МТ-12 "Дніпро" маємо цікаву картину. З одного боку, він вже предмет колекціонування, з іншого - вони ще є на руках і деякі перебувають у користуванні.

Але насправді власникам цих мотоциклів можна особливо не хвилюватись: космічних грошей він ніколи коштувати не буде. Але й знецінюватись - теж. Швидше навпаки, з року в рік ця модель буде потроху дорожчати.

Тому якщо середньостатистичний теперішній власник МТ-12 ним не користується, можна не поспішати його продавати. Коли є місце для зберігання, можна сміливо залишити цього мотоцикла як невеличку інвестицію - і в стійкість сімейного бюджету, і в історичну спадщину цілої країни.

Додатково можна порадити берегти стан мотоцикла максимально близьким до оригінального, а ще - подбати про запчастини, які, можливо, також є в комплекті з двоколісною машиною.

Ну і звісно, пам’ятайте про найголовнішу умову історичної цінності екземпляра - його документи і реєстрація. Адже без них вартість будь-якого вінтажного транспорту суттєво падає.

Найголовніше

"Дніпро" МТ-12 - один з мотоциклів, які вже стали чимось більшим ніж транспорт. Він - історія, цікавий зразок техніки і символ епохи, який сьогодні перетворився на колекційний скарб. Саме тому за ним полюють колекціонери: він поєднує рідкісність, інженерну унікальність та культурну цінність.