ua en ru

Дизель чи бензин: яке авто краще взимку

Дизель чи бензин: яке авто краще взимку Фото: попри всі зусилля конструкторів авто на різних типах пального по-різному переносять зиму (unsplash.com)

Одна з небагатьох відмінностей сучасного дизельного двигуна від бензинового - робота в зимових умовах. Що робити водієві, щоб дизель в холоди не завдавав додаткових клопотів - які і без того присутні у цього типу моторів?

Про кілька простих правил для водія дизельного авто, які допоможуть уникнути певних труднощів узимку, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Бензин чи дизель: які відмінності

Чому взагалі ми говоримо про відмінності між бензиновим і дизельним двигунами? Справа у кількох конструктивних тонкощах:

- У дизеля паливо спалахує в циліндрах від стискування, а не від іскри, як у бензинового мотора. Поршень стискує повітря і пальне в циліндрі, температура підвищується - і відбувається спалах.

Але такий спосіб запалювання потребує справді високого тиску, тобто високої компресії в циліндрах. А значить, такий двигун чутливий до стану системи запуску і деталей циліндро-поршневої групи. Зношений дизель важче заводиться і гірше працює.

- Сучасний дизель має паливну систему Common Rail. Це технічно складна система, яка складається з дорогих високотехнологічних компонентів. Вона дуже чутлива до якості пального.

- Дизельне пальне боїться морозів. Парафіни, які містяться в дизпаливі, на морозі кристалізуються, і пальне перетворюється на кисіль. Це перешкоджає запуску двигуна. Також корок з парафінів зупиняє дизель під час руху морозного дня, коли фільтр та паливопроводи охолоджуються холодним повітрям.

Тому в холодний сезон треба використовувати зимовий сорт дизпального - парафіни в ньому не кристалізуються.

Дизель чи бензин: яке авто краще взимкуФото: тип двигуна варто обирати, спираючись на умови експлуатації і клімат в регіоні (unsplash.com)

Бензин і дизель взимку

Запуск двигуна

  • Бензинові авто легше заводяться при низьких температурах, адже бензин випаровується швидше й не густіє.
  • Дизельні авто можуть мати проблеми із запуском у сильні морози (нижче -15°C). Особливо якщо у машини слабкий акумулятор, проблемний стартер чи в баку опинилось літнє ДП.

Обігрів салону

  • У дизельних авто салон прогрівається повільніше, бо двигун цього типу має високий ККД і виділяє менше тепла.
  • Бензинові двигуни швидше нагрівають систему охолодження, тому опалювач прогрівається швидше і в салоні тепліше.

Економія пального

Дизель залишається економнішим у витраті пального, особливо на довгих дистанціях, при русі заміськими трасами. Холодна погода на цю перевагу дизеля не впливає.

Поради майстрів для зими

Для дизеля:

  • Використовуйте зимове дизельне паливо, яке не кристалізується при морозах. Якщо заправляєтесь на неперевірених АЗС, використовуйте препарат-антигель.
  • Перевіряйте стан акумулятора - він має бути постійно зарядженим і у гарному стані.
  • Слідкуйте за свічками розжарювання. Мають працювати всі чотири - в кожному циліндрі. Саме в холоди вони критично важливі для запуску.

Для бензину:

  • Використовуйте якісне пальне, щоб уникнути проблем із системою запалювання (іскрові свічки страждають від контрафактного бензину).
  • Перевіряйте свічки запалювання та акумулятор - це ті компоненти, які взимку можуть підвести несподівано.

Що вибрати?

  • Якщо ви живете у місті й більшість ваших поїздок - короткі міські маршрути, краще обрати бензиновий двигун. Він швидше прогрівається, комфортніше працює, менша залежить від холодів і не містить дуже дорогих запчастин.
  • Якщо ваші маршрути - тривалі, і серед них переважають міжміські поїздки, дизель буде більш доцільним. Він економніший, і на фоні великих пробігів заощаджені на паливі кошти перекриватимуть витрати на більш дорогі запчастини. Але дизель потребує кваліфікованного догляду та якісного пального.

Найголовніше

Майстри радять: вибір залежить від стилю життя та умов експлуатації. Для суворих зим бензин практичніший, але дизель підійде тим, хто готовий інвестувати в обслуговування. Тим більше що зими в Україні стають все більш м’якими.