Чому взимку авто глохне на холоді: топ-5 причин
Фото: більшість проблем нинішніх двигунів не можна виявити без допомоги професіоналів СТО (freepik.com)
Низька температура перевіряє на міцність кожну систему автомобіля, і один з проявів прихованих до пори проблем - збої в роботі двигуна. Чому він бува глухне сам по собі?
Про причини, з яких двигун глухне на холоді, і про те, щно з цим робити, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Двигун глухне на холоді
Взагалі найскладнішим для холоду режимом мотора вважається його запуск. І тим більше дивно, коли двигун старував нормально, але потім починає глухнути раз по раз.
Така несправність з одного боку неприємна, бо її важко діагностувати. А з іншого боку це небезпечно, адже машина може стати безпорадною, втративши хід у критичній ситуації - чи то при обгоні по зустрічній, чи то при швидкому русі у щільному трафіку тощо.
Несправність системи запалювання
Від холоду змінюють свої властивості ізоляційні матеріали в приладах системи запалювання - особливо якщо машина вже немолода. Тому на морозі іскра може бути нестабільною, і тим більше, якщо свічки запалювання пройшли не один десяток тисяч кілометрів. З свічок і слід почати діагностику.
А взагалі можливі винуватці в системі запалювання такі:
- зношені свічки запалювання;
- високовольтні дроти (якщо такі є);
- старі котушки з пошкодженою від віку ізоляцією і теплообміном;
Порада. Щоб з настанням холодів не зіткнутись з перебоями у роботі циліндрів і не дочекатись зупинки двигуна, на немолодій машині перед настанням зими слід перевірити свічки, високовольтні дроти та якість іскроутворення. Можливо, щось доведеться замінити превентивно.
Фото: яким би серйозним ні був двигун, у зношеному стані жоден не буде ідеальним (unsplash.com)
Проблеми з датчиками та електронікою
Знов таки через зміну характеристик матеріалів в датчиках та електронних блоках можуть погіршитися вихідні параметри. Відтак:
- Датчик холостого ходу, датчик температури охолоджуючої рідини чи кисневий датчик можуть давати неправильні показники;
- Відповідно, ЕБУ (електронний блок управління) отримує некоректні дані і видасть так само некоректні команди;
- Іскра в циліндрах з’явиться невчасно;
- Як варіант - пальне подаватиметься до форсунок невчасно або у неправильній дозі, тож і паливно-повітряна суміш сформується неправильна.
Порада. Якщо машина має пробіг понад 100-200 тис. км (залежно від марки) напередодні холодів варто відвідати СТО, яка спеціалізується на даній марці авто.
Зазвичай досвідчені майстри знають слабкі місця двигунів поширених моделей, і вони порадять, що з деталей варто замінити завчасно. Буде корисним замовити діагностику електроніки, очищення контактів і свічок (або їх заміну), заміну підозрілих датчиків.
Проблеми з поданням палива
Паливна система в першу чергу є слабким місцем у дизельних машин, хоча майже все сказане нижче стосується і бензинових версій.
- В дизельному паливі (якщо воно не зимове) на морозі може утворюватися парафін, який забиває фільтри. Парафінові корки можуть утворюватися і в паливопроводах.
- У бензинових авто конденсат, накопичений у баку, може замерзати в насосі або в трубках паливопроводів, і блокувати подачу пального.
Порада. Використовувати зимове дизпаливо, у випадку змушеної заправки на сумнівній АЗС додавати в бак антигель. На бензинових авто бажано ще восени додати в бак поглинач вологи, який прибере всю воду.
Обмерзання паливної системи
Холодне повітря, яке надходить до паливної системи двигуна, за певних умов може настільки охолоджувати впускний тракт, що в ньому утворяться крижані корки.
- Замерзання повітряних каналів - лід чи конденсат у впускному тракті порушують подачу повітря;
- Замерзання вузла дросельної заслінки. Заслінка може заклинювати, що призводить до нестабільних обертів і зупинки двигуна;
- Засмічений регулятор холостого ходу у дросельному вузлі втрачає свою працездатність.
Порада. Перевірте, чи справна система підігріву дросельного вузла. Якщо модель схильна до засмічення регулятора холостого ходу, напередодні зими він має бути перевірений і почищений (замінений).
Засмічені паливні форсунки
За певних умов двигун із засміченими (зношеними) паливними форсунками може запускатись, але до повного прогріву кілька разів глухнути без видимих причин. А насправді вона - в неправильних пропорціях суміші пального й повітря через нестачу бензину (дизпального).
Порада. Якщо машина має вік понад 5 – 7 років, рекомендується стежити за чистотою паливних форсунок. Звісно, слід використовувати якісне паливо, а при планових ТО замовляти майстрам перевірку налаштувань системи упорскування.
Найголовніше
Якщо двигун глохне взимку після вдалого запуску, це сигнал про проблеми в паливній системі, в системі запалювання чи електроніці.
Універсальна порада: якщо немає змоги підтримувати машину весь час в ідеальному стані, хоча б напередодні холодів слід навідатись на СТО з конкретною метою - зробити профілактику згаданим системам. Мінімум робіт - перевірка свічок, датчиків, фільтрів і діагностика процесу згорання палива в циліндрах.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Bosch, Autobild та Motor.