ua en ru

Чому взимку авто глохне на холоді: топ-5 причин

Чому взимку авто глохне на холоді: топ-5 причин Фото: більшість проблем нинішніх двигунів не можна виявити без допомоги професіоналів СТО (freepik.com)

Низька температура перевіряє на міцність кожну систему автомобіля, і один з проявів прихованих до пори проблем - збої в роботі двигуна. Чому він бува глухне сам по собі?

Про причини, з яких двигун глухне на холоді, і про те, щно з цим робити, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Двигун глухне на холоді

Взагалі найскладнішим для холоду режимом мотора вважається його запуск. І тим більше дивно, коли двигун старував нормально, але потім починає глухнути раз по раз.

Така несправність з одного боку неприємна, бо її важко діагностувати. А з іншого боку це небезпечно, адже машина може стати безпорадною, втративши хід у критичній ситуації - чи то при обгоні по зустрічній, чи то при швидкому русі у щільному трафіку тощо.

Несправність системи запалювання

Від холоду змінюють свої властивості ізоляційні матеріали в приладах системи запалювання - особливо якщо машина вже немолода. Тому на морозі іскра може бути нестабільною, і тим більше, якщо свічки запалювання пройшли не один десяток тисяч кілометрів. З свічок і слід почати діагностику.

А взагалі можливі винуватці в системі запалювання такі:

  • зношені свічки запалювання;
  • високовольтні дроти (якщо такі є);
  • старі котушки з пошкодженою від віку ізоляцією і теплообміном;

Порада. Щоб з настанням холодів не зіткнутись з перебоями у роботі циліндрів і не дочекатись зупинки двигуна, на немолодій машині перед настанням зими слід перевірити свічки, високовольтні дроти та якість іскроутворення. Можливо, щось доведеться замінити превентивно.

Чому взимку авто глохне на холоді: топ-5 причинФото: яким би серйозним ні був двигун, у зношеному стані жоден не буде ідеальним (unsplash.com)

Проблеми з датчиками та електронікою

Знов таки через зміну характеристик матеріалів в датчиках та електронних блоках можуть погіршитися вихідні параметри. Відтак:

  • Датчик холостого ходу, датчик температури охолоджуючої рідини чи кисневий датчик можуть давати неправильні показники;
  • Відповідно, ЕБУ (електронний блок управління) отримує некоректні дані і видасть так само некоректні команди;
  • Іскра в циліндрах з’явиться невчасно;
  • Як варіант - пальне подаватиметься до форсунок невчасно або у неправильній дозі, тож і паливно-повітряна суміш сформується неправильна.

Порада. Якщо машина має пробіг понад 100-200 тис. км (залежно від марки) напередодні холодів варто відвідати СТО, яка спеціалізується на даній марці авто.

Зазвичай досвідчені майстри знають слабкі місця двигунів поширених моделей, і вони порадять, що з деталей варто замінити завчасно. Буде корисним замовити діагностику електроніки, очищення контактів і свічок (або їх заміну), заміну підозрілих датчиків.

Проблеми з поданням палива

Паливна система в першу чергу є слабким місцем у дизельних машин, хоча майже все сказане нижче стосується і бензинових версій.

  • В дизельному паливі (якщо воно не зимове) на морозі може утворюватися парафін, який забиває фільтри. Парафінові корки можуть утворюватися і в паливопроводах.
  • У бензинових авто конденсат, накопичений у баку, може замерзати в насосі або в трубках паливопроводів, і блокувати подачу пального.

Порада. Використовувати зимове дизпаливо, у випадку змушеної заправки на сумнівній АЗС додавати в бак антигель. На бензинових авто бажано ще восени додати в бак поглинач вологи, який прибере всю воду.

Обмерзання паливної системи

Холодне повітря, яке надходить до паливної системи двигуна, за певних умов може настільки охолоджувати впускний тракт, що в ньому утворяться крижані корки.

  • Замерзання повітряних каналів - лід чи конденсат у впускному тракті порушують подачу повітря;
  • Замерзання вузла дросельної заслінки. Заслінка може заклинювати, що призводить до нестабільних обертів і зупинки двигуна;
  • Засмічений регулятор холостого ходу у дросельному вузлі втрачає свою працездатність.

Порада. Перевірте, чи справна система підігріву дросельного вузла. Якщо модель схильна до засмічення регулятора холостого ходу, напередодні зими він має бути перевірений і почищений (замінений).

Засмічені паливні форсунки

За певних умов двигун із засміченими (зношеними) паливними форсунками може запускатись, але до повного прогріву кілька разів глухнути без видимих причин. А насправді вона - в неправильних пропорціях суміші пального й повітря через нестачу бензину (дизпального).

Порада. Якщо машина має вік понад 5 – 7 років, рекомендується стежити за чистотою паливних форсунок. Звісно, слід використовувати якісне паливо, а при планових ТО замовляти майстрам перевірку налаштувань системи упорскування.

Найголовніше

Якщо двигун глохне взимку після вдалого запуску, це сигнал про проблеми в паливній системі, в системі запалювання чи електроніці.

Універсальна порада: якщо немає змоги підтримувати машину весь час в ідеальному стані, хоча б напередодні холодів слід навідатись на СТО з конкретною метою - зробити профілактику згаданим системам. Мінімум робіт - перевірка свічок, датчиків, фільтрів і діагностика процесу згорання палива в циліндрах.