Чи треба утеплювати двигун перед холодами: відповідь вас здивує
Фото: справний та незношений автомобіль має заводитись за будь-яких морозів без додаткового утеплення мотора (unsplash.com)
Коли водієві в холодну пору року хочеться зробити щось хороше для своєї машини, він починає думати про утеплювання двигуна. Чи є в цьому сенс і коли так, то як це зробити правильно, щоб не нашкодити техніці?
Про те, чому бувалі водії сучасних машин намагаються утеплити моторний відсік взимку, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Чому холод шкодить двигуну?
Низькі температури впливають на роботу двигуна в кількох аспектах:
- Ускладнений запуск. Холодна моторна олива густіє, що створює додаткове навантаження на стартер і акумулятор.
- Підвищене зношування. При запуску і роботі "на холодну", особливо під навантаженням, деталі двигуна працюють без належного змащення, що прискорює їхній знос.
- Збільшене споживання пального. Поки двигун не досягне робочої температури, витрати пального зростають.
Утеплення двигуна: коли це доречно?
Утеплення двигуна часто є нештатним заходом, тож воно не завжди допомагає вирішити приведенні вищу відхилення. І все ж таки, утеплення може бути корисним у таких випадках:
- Власник живе в регіоні з сильними і тривалими морозами (нижче -15°C);
- Автомобіль часто використовується для коротких поїздок, так що двигун не встигає прогрітися від паркування до паркування;
- У водія взимку немає доступу до гаража або стоянки з опаленням чи можливістю електрообігріву моторного відсіку.
Утеплення допомагає зберегти тепло між поїздками, полегшує запуск і прискорює прогрівання. Проте якщо перерва між поїздками тривала, утеплення моторного відсіку особливого сенсу немає, адже за кілька годин на морозі навіть утеплений мотор все одно охолоне.
Фото: правильно організоване утеплення мотора в холоди сприяє підтриманню робочої температури (unsplash.com)
Наслідки неправильного утеплення
Неправильне утеплення мотора взимку може створити зворотній ефект - призвести до серйозних проблем:
Перегрів двигуна. Якщо повністю перекрити доступ повітря до радіатора та моторного відсіку, це може спричинити перегрів мотора. За будь-яких умов треба забезпечити бодай мінімальну циркуляцію свіжого повітря в підкапотному просторі.
Пожежна небезпека. Теплоізоляційні матеріали, що торкаються гарячих або рухомих елементів (вихлопного колектора, каталізатора, приводних ременів), можуть загорітися.
Пошкодження деталей. Неякісне кріплення утеплювача може призвести до його потрапляння в рухомі частини двигуна - під ті ж приводні ремені.
Поради щодо безпечного утеплення
- Починайте роботу з утеплення з пошуку інформації від автовиробника - часто завод дає обгрунтовані рекомендації з цього приводу.
- Перевірте, чи не має ваш автомобіль заводського комплекту для теплоізоляції мотора в холоди. Деякі сучасні моделі оснащені такими засобами, але іноді їх доведеться купувати окремо.
- Використовуйте спеціальні термоматеріали, призначені для автомобілів.
- Розміщуючи утеплювач зсередини підкапотного простору, виключайте саму можливість його контакту з гарячими елементами.
- Для захисту радіатора можна використовувати імпровізований екран (картон, шматок фанери тощо), які дадуть змогу частково - але не повністю! - перекрити потік повітря на радіатор.
Альтернативи утепленню
- Автономні підігрівачі двигуна (типу Vebasto, Eberspächer тощо) - ефективне рішення для холодних регіонів.
- Підігрів оливи або антифризу. Є спеціальні електричні обігрівачі, призначені для вбудовування в систему охолодження чи змащування двигуна. Вони допомагають зменшити навантаження на стартер і акумулятор при запуску, а значить, старт буде легшим, а подальший прогрів - швидшим.
- Гараж з опаленням. Певно, в умовах українських зим це буде найкращим варіантом.
Найголовніше
Утеплення двигуна - не обов’язкова, але корисна процедура в умовах зими, особливо якщо вона видасться з сильними морозами. Головне - робити це правильно, дотримуючись техніки безпеки та враховуючи особливості вашого автомобіля.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що робити, якщо відмовили гальма на дорозі і по пунктах розбирались з інструкціями від автоекспертів.
Також в окремій статті ми розповідали, як зробити світло фар яскравішим, спираючись на лайфхаки від бувалих водіїв.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та рекомендації заводів-виробників.