Перший за популярністю тип авто на українському ринку нових машин - кросовери, так звані SUV. Що насправді трохи дивно, адже саме такі моделі мають недоліки у порівнянні практично з усіма іншими класами легковиків.
Про те, чому споживачеві варто міцно замислитись перед покупкою кросовера-позашляховика (так званого SUV) читайте в матеріалі РБК-Україна.
Перш за все нагадаємо, що кросовер - це автомобіль на межі кількох класів.
А у випадку з SUV це означає, що він - на стику легковиків та позашляховиків. Такі кросовери мають риси і перших, і других, але на ділі до справжніх "проходимців" їм далеко, а деякі властивості хетчбеків та, наприклад, седанів чи універсалів вони втратили.
Основні відмінності такі:
Ці особливості часто сприймаються як переваги. Але чи це так на практиці?
Отже, оскільки SUV - це спортивно-утилітарний автомобіль (абревіатура від англійського Sport Utility Vehicle), то і особливості його відповідні.
Переваги:
Недоліки:
Як видно, мінусів більше, ніж здавалося спочатку. А основні плюси - це прохідність, огляд та зручність посадки. Вищий статус, який часто приписують кросоверам, - це річ суб'єктивна і не завжди виправдана.
Багато конструктивних рис кросоверів обертаються незручностями. Наприклад:
- Великі колеса вимагають збільшених колісних арок, що зменшує корисний простір у салоні.
- Високий кліренс та додатковий задній привід роблять багажник менш містким та незручним для завантаження.
- Обіцяна прохідність часто перебільшена: кліренс може бути не вищим, ніж у звичайного хетчбека, а повний привід - формальний і безпорадний на складних ділянках. Недаремно сучасні кросовери часто називають паркетниками.
-Ледь не половина кросоверів продається з переднім приводом, а деякі моделі взагалі не мають повнопривідної версії.
Висока посадка збільшує центр ваги, що погіршує стійкість на поворотах і робить машину менш маневреною. В екстрених ситуаціях це може зіграти не на користь водія.
Відразу кілька чинників впливають на те, що в експлуатації кросовер обійдеться дорожче соплатформеного хетчбека чи, скажімо, універсала.
Так, більші колеса - це більші і дорожчі шини. А, скажімо, більш масивний, високий кузов - це дорожчі послуги автомийки, парковки, шиномонтажу, ремонту. Нюанс у тому, що в прейскурантах кросовери часто мають окремий рядок тарифів, оскільки, на думку багатьох сервісменів власник "джипа" має платити за все більше.
Через вищий центр ваги кросовери гірше поводяться при різкому маневруванні - коли, наприклад, буває потрібно оминути щось на проїзній частині. Це особливо небезпечно, оскільки кросовери SUV часто мають гарні динамічні дані, чим провокують водія на небезпечну їзду.
Попри те, що кросовери часто рекламуються як економічні, їхня витрата пального зазвичай вища, ніж у седанів або хетчбеків. Це пов’язано з більшою масою, аеродинамічним опором і повним приводом, який часто є стандартом. У довгостроковій перспективі це означає вищі витрати на паливо.
Хоча кросовери позиціонуються як універсальні авто для міста і бездоріжжя, на практиці вони часто не виправдовують очікувань. У місті вони часто не дуже зручні, оскільки більш громіздкі і мають гірший огляд назад.
А на бездоріжжі кросовери поступаються справжнім позашляховикам через слабку підвіску, замалий кліренс і недостатньо ефективну трансмісію.
На фоні усіх згаданих вище недоліків кросовери традиційно мають більшу ціну, ніж споріднені, базові для них моделі сімейства - хетчбек, універсал, седан. Фактично це доплата за вищий імідж машин, зовні схожих на позашляховик.
Так, кросовер в наш час - дуже модний автомобіль. Він буде здаватися привабливими завдяки дизайну, високій посадці та заявленому, старанно розрекламованому стасусу.
Але дуже радимо перед покупкою уважно зважити всі за і проти. Адже з точки зору практичності у багатьох випадках седан, універсал або навіть компактний хетчбек виявляються більш доцільними.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Всі ведучі" та Avtobazar.