5 помилок, які робить кожен водій, їдучи в Карпати
Фото: гірські шляхи, навіть непогано облаштовані, дотепер залишаються в числі найскладніших (unsplash.com)
Поїздка в гори - комусь відпочинок, а комусь - випробування. Якщо ви водій, то швидко зрозумієте, що гірські дороги вимагають особливої уважності. Ось п’ять поширених помилок, які можуть зіпсувати не тільки поїздку.
Про те, як водієві уникнути типових помилок в гірських поїздках, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Помилка №1. Впевненість, що досить досвіду рівнинної їзди
Багато водіїв вважають, що якщо вони добре кермують улітку і узимку в місті і за містом, то й у горах впораються. Але гірські умови - це зовсім інший рівень складності. Тим більше, якщо йдеться про зиму чи осінь (яка в горах щедра на зимові сюрпризи).
Рішення: не переоцінюйте себе. Перший день у горах керуйте машиною мов у тестовому режимі - з потроєною увагою. Так ви отримаєте мінмальний досвід, зрозумієте, у чому ви можете хибити і на спроможний ваш автомобіль. Якщо стане ясно, що щось у вас не виходить, краще скористатись послугами місцевих водіїв або трансфером, який часто є в карпатських готелях.
Помилка №2. Недооцінка стану доріг
Багато водіїв вважають, що дороги до курортів будуть чистими, як у місті. Насправді в холодний сезон другорядні маршрути часто засніжені або вкриті льодом. Відтак, їзда без зимової гуми може закінчитись буксуванням або аварією. Більше того, у зовсім глухих місцях без ланцюгів на колеса - нікуди.
Рішення: встановіть якісні зимові шини. Краще, якщо це будуть більш зубасті арктичні моделі "зими". А якщо ви плануєте не просто проїхати машиною до вашого готелю, а користуватись нею вс дні відпочинку, краще мати при собі ланцюги або браслети протиковзання.
Фото: більшість водійських прийомів у горах потребують певного корегування (unsplash.com)
Помилка №3. Ігнорування льодових пасток
У другій половині осені, і тим більшу узимку, в Карпатах ви побачите багато лісових доріг, які вдень будуть мокрі, а вночі будуть вкриті кригою. Одне слово, багато карпатських шляхів час від часу перетворюються на справжні льодові жолоби, де навіть шипи не завжди рятують.
Рішення: будьте готові до найгірших доріг. Якщо зустрінете згадані сніжно-крижані жолоби, рухайтесь повільно, гальмуйте двигуном. Обирайте на дорозі нерівні ділянки з виступами, які дають колесам змогу зачепитись. І якщо ми говоримо не про зиму, такі шляхи бувають небезпечними просто в мокру погоду - каміння на них виявляється слизьким і влітку.
Помилка №4. Неправильна техніка керування
Підйоми і спуски в горах, неважливо, асфальт під колесами чи кам’янисті путівці, потребують особливих навичок керування.
- Не гальмуйте на спуску виключно педаллю - це прямий шлях до втрати контролю;
- Не тисніть сильно на гальмо при повернутому кермі, бо не вийде ані нормального гальмування, ані бажаного повороту;
- Намагайтесь не перемикати передачі на крутому підйомі - можете просто зупинитись посеред схилу.
Рішення: гальмуйте двигуном. Використовуйте гальмування двигуном, а з коробкою-автоматом фіксуйте потрібну передачу в ручному режимі. Перед штурмом затяжного підйому оберіть таку передачу, на якій ви доїдете доверху без перемикань. На авто з АКП використовуйте ручний режим або підберіть такий передустановлений режим трансмісії, який дозволяє впевнено долати підйоми і кам’янисті поверхні. Корисно мати в багажнику певну тару з піском (відсівом) - якщо посипати його під колеса, це допоможе рушити на льоду.
Помилка №5. Невміння маневрувати на вузьких дорогах
Зимові умови звужують і без того тісні карпатські дороги. Засніжені узбіччя обмежують простір для маневру - на випадок роз’їзду з зустрічним транспортом чи при випадковому заносі машини. Заїзд однією стороною в глибокий сніг може закінчитись застряганням або небезпечним розворотом машини.
Рішення: сприймайте засніжене узбіччя як небезпеку. При роз’їзді заїжджайте на сніг під гострим кутом обома передніми колесами - так потім легше виїхати назад. Уникайте канав уздовж дороги - взимку вони небезпечні, і потрапити в таку правими (лівими) колесами стає великою неприємністю.
Найголовніше
Гірська поїздка - це пригода, яка потребує підготовки. Уникайте цих помилок, будьте особливо акуратними у перші дні перебування в горах.
А у випадку погіршення погодних умов не соромтеся звертатись по транспортні послуги до місцевих мешканців. Вони ж можуть допомогти вам у випадку проблем з вашим авто. Тому відразу по прибутті запасіться телефоном якогось досвідченого місцевого водія з позашляховиком, який буде готовий прийти на порятунок.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як не нашкодити автомобілю на відпочинку.
Також в окремій статті ми розповідали про трансмісію 4х4 і який буває повний привід в авто.
При підготовці статті були використані матеріали "Autobild Всі ведучі" та Motor.