Як обрати правильний антифриз для авто і не "вбити" мотор

Щодалі розвиваються і вдосконалюються автомобільні двигуни, то більше у продажу з’являється типів охолоджувальних рідин. Вибрати той, що дійсно підходить вашому авто, все важче - і ціна помилки стає все більшою…
Про те, як неправильним антифризом не призвести до капітального ремонту двигуна, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Чому антифризи різні?
Вони справді різні – настільки, що можуть серйозно пошкодити двигун. Причому - не обов’язково через роки, іноді проблеми виникають вже після кількох поїздок. Про це ми розповімо наприкінці статті, а спочатку пропонуємо основні принципи вибору антифризу.
Як вибирати антифриз
- Колір - не головне. Колір антифризу - це просто барвник, який не має нічого спільного з його складом. Один і той самий тип рідини може бути синім, червоним, зеленим або жовтим - це лише маркетинг. Якщо без барвника, то всі охолоджувальні рідини прозорі.
- Найновіший - не найкращий. Не варто гнатися за останніми технологіями, якщо ваш автомобіль старший за 10 років. Важливо, щоб антифриз відповідав матеріалам, з яких зроблена система охолодження, а не модним тенденціям.
- Назва - для реклами. "G12", "Антифриз", ТОСОЛ - це не стільки орієнтир для покупця, скільки умовне позначення, а іноді навіть товарний знак. Наприклад, ТОСОЛ - це лише бренд антифризу традиційного типу, а G12 - код карбоксилатної рідини за внутрішньою класифікацією автомобільного концерну Volkswagen AG. Автомобілістові важливо знати, до якого хімічного типу належить рідина, а не її назву.
- Бренд - останнє ознака. Виробник антифризу не має вирішального значення - головне, щоб хімічний склад відповідав типу, рекомендованому автовиробником. Хоча якщо дозволяє гаманець, краще обирати максимально шанований бренд: такий продукт як мінімум має більший ресурс. Але чим дорожча марка, тим більша ймовірність придбати підробку, тому купуйте рідину лише в перевірених точках продажу.
Фото: помилка з вибором антифризу може призвести до відмови двигуна - скорої чи не дуже (freepik.com)
Як обрати правильний тип антифризу
Ідеально правильний спосіб обрати антифриз – купити той, який радить виробник вашого авто. Шукайте ухвалу виробника чи відповідний код в керівництві з експлуатації машини; також можна з’ясувати це питання у дилера авто вашого бренду.
Якщо конкретного посилання на марку і сорт ви не знайшли, шукайте антифриз аналогічним типом пакету присадок:
- традиційний (позначаються на упаковці traditional, conventional, IAT);
- лобридний (lobrid, Si-OAT, N‑OAT, Р‑OAT);
- гібридний (hybrid, HOAT, NF, G11);
- карбоксилатний (ОАТ, SNF, G12).
Маючи на руках маркування "вашого"антифризу, шукайте на вітрині ту рідину, що належить до потрібної групи. Відмінності типів - у пакетах присадок, а точніше, у принципі, за яким інгібітори захищають металеві частини системи охолодження від корозії.
Скажімо, корейські мотори традиційно працюють з інгібіторами на основі фосфатів,, але не дружать з нітратами, як і японські. Зі свого боку "німці" здебільшого розраховані на антифризи з силікатними інгібіторами, але фосфати їм протипоказані.
Також не можна забувати, що велика доля антифризів у продажу – контрафактні. Тобто по суті це незамерзаючі рідини, але з основою і пакетами присадок у них великі проблеми.
Що буде, якщо залити неправильний антифриз?
Спочатку - нічого. І, можливо, потім довго - теж нічого страшного. Якщо ви помилитесь з типом, цілком можливо, двигун буде працювати. Проте неприємності можуть настати і раніше, тим більше, коли ви купите не "не той" тип, а відверту підробку.
Коротше кажучи, рано чи пізно, проблеми все одно будуть:
- Перегрів двигуна. Дешеві рідини часто містять гліцерин, розведений метанолом, який швидко закипає - і мотор перегрівається без видимих причин.
- Корозія деталей. Метанол в антифризах-підробках швидко випаровується, залишаючи гліцерин, що руйнує метал. Присадки швидко втрачають ефективність, і алюмінієві частини залишаються без захисту. Навіть якщо рідина не підробка, а просто належить до "не тієї" групи, металеві деталі з часом погризе корозія - а це нерідко завершується капітальним ремонтом або списанням мотора у брухт.
- Засмічення системи. Низькоякісні або просто невідповідні рідини розпадаються на компоненти, які разом з продуктами корозії деталей осідають у трубках радіатора. Очищення зазвичай неможливе - доводиться купувати теплообмінник.
- Поломка помпи. Підробки можуть викликати кавітацію – свого роду кипіння рідини без повітря, мікровибухи, що руйнують крильчатку. А після випаровування метанолу рідина густіє, перевантажуючи підшипники.
Найголовніше
Якщо маєте сумніви щодо вибору антифризу, ще раз наголошуємо, що треба звертатись до офіційної дилерської СТО вашого автовиробника. Тут має бути інформація щодо витратних рідин навіть на моделі минулих років. І якщо ви не готові купувати дорогий "офіційний" антифриз, то інформацію ви тут точно зможете отримати.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як працює автопаркувальник легкового авто і про всі нюанси доступних парк-пілотів.
Також в окремій статті ми розбиралися, що таке зимове паркування двірників авто та як поставити склоочисники у сервісний режим .
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.