Хоча бувалі водії часто бравують своїм вмінням паркувати машину за будь-яких умов, насправді і вони погодяться, що маневрування в обмеженому просторі - одна з найскладніших водійських вправ.
Про те, як уникнути характерних помилок, які перетворюють чергове паркування на ДТП, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Паркування, особливо в умовах великого міста - це не просто зупинка автомобіля, а ціле мистецтво, що потребує уваги, навичок та точності дій. Нижче розглянемо три поширені помилки, які роблять навіть досвідчені водії:
Багато водіїв недооцінюють геометрію руху автомобіля. При маневрі важливо пам'ятати, що задні колеса в повороті йдуть за меншим радіусом, ніж передні.
І якщо почати поворот зарано (чи надто близько до сусіднього авто), задня частина машини може притертись до сусіднього автомобіля або, скажімо стовпчика чи краю гаражних воріт.
Рішення проблеми - тренувати почуття габаритів, не поспішати та використовувати дзеркала і камери.
Проблема характерна для тісних дворів та підземних паркінгів. Поспіхом водії часто паркуються надто близько до інших машин, особливо з пасажирського боку. В результаті пасажири не можуть вийти, а іноді й водій сам опиняється у пастці. Або ще гірше - пасажир нічого не підозрює і з розмаху б’є дверима по сусідньому, ні в чому не винному авто.
Рішення - залишати мінімум 70 см між автомобілями, щоб була змога хоча й з великою бережністю, але покинути салон, не торкнувшись своїми дверима сусідньої машини (стіни паркінгу).
Низькі бордюри можуть бути оманливими. При перпендикулярному паркуванні водії часом "сідають" нижнім краєм бампера на високий бордюр, що призводить до пошкоджень – аж до розтріскування цієї деталі. Особливо це актуально для машин із низьким кліренсом і довгими переднім та заднім звісом.
Рішення - використовувати парктроніки, орієнтуватися по дзеркалах і пам'ятати: краще трохи далі, ніж занадто близько. Також аж ніяк не соромно у випадку сумнівів зупинитись, вийти з машини і оцінити ситуацію візуально.
Впевнене керування машиною в умовах, подібних до паркування в обмеженому просторі, можливе тільки за наявності у водія стійких навичок. Отримати їх можна або після багатьох років за кермом, або після навмисних тренувань. Організувати які зовсім нескладно: потрібні кілька яскравих вішок (конусів) і вільний від інших машин майданчик – при тому не обов’язково асфальтований.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як працює автопаркувальник легкового авто і про всі нюанси доступних парк-пілотів.
Також в окремій статті ми розбиралися, що таке зимове паркування двірників авто та як поставити склоочисники у сервісний режим .
При підготовці статті були використані матеріали Motor та Autocar.