Водіям на замітку: яку омивайку не можна лити в бак
Фото: рідина для омивача скла безпосередньо впливає на безпеку руху взимку (unsplash.com)
У жовтні дбайливі водії поспішають витратити з бачка омивача останні порції літньої рідини. Але чи всі знають, що зимова "незамерзайка" далеко не завжди виявляється придатною для зими і для сучасних авто?
Про те, яку зимову рідину для омивача лобового скла можна використовувати, а яку - ні, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Літня омивайка - табу в холоди
Тут все просто, але дозволимо собі нагадати про наслідки використання літної рідини в холодну пору. Оскільки ці рідини не містять спиртів або інших антифризних компонентів, їхній поріг замерзання на склі навіть не реальний "мінус", а близько +2°C.
Якщо така рідина опиниться в бачку при температурі нижче нуля:
- вона замерзне і може розірвати бачок або трубки. Ще одна загроза - іноді при спробі увімкнути омивач з грудкою льоду замість рідини в бачку ламається насос;
- розтопити суцільний лід в бачку буває дуже непросто;
- двірники працюватимуть "всуху", що шкодить склу та гумкам щіток;
- погіршиться видимість. Це найстрашніше - водій не бачитиме дорогу нормально, що загрожує безпеці руху.
Фото: найпростіший спосіб придбати правильну омивайку - обирати брендовий продукт у перевіреній торговій точці (unsplash.com)
Домашні суміші - ризик
Деякі водії змішують воду з горілкою, самогоном або питним спиртом. Варіант цілком прийнятний, але не можна виключати:
- жирних розводів на склі через особливості складу деяких, даруйте, алкогольних напоїв;
- специфічного запаху в салоні. Небезпека у тому, що у випадку зустрічі з поліцейським патрулем водієві доведеться доводити, що горілкою тхне не від нього, а від лобового скла.
Омивайка з метанолом - заборона, але…
Щодо метилового спирту (він же метанол) маємо нагромадження певних стереотипів.
Так, метанол отруйний, через що рідини з ним заборонені в нашій країні. Але ізопропіловий спирт, на якому базуються всі легальні незамерзайки, теж небезпечний для людини! Причому шкоду організму метанол приносить тільки якщо його випити, а ізопропанол труїть навіть при вдиханні випарів...
Натомість метиловий спирт має переваги перед ізопропіловим - він не має різкого запаху і не густішає на морозі. Це особливо важливо для машин з віяловими форсунками омивача.
При тому в розвинених країнах Європи вільно продаються "незамерзайки" на основі саме метилового спирту - як найбільш ефективні.
Власне, ми не можемо рекомендувати читачам рідини на основі метилового спирту - хоча б тому, що вони офіційно заборонені і начеб то не надходять у продаж.
Ізопропанол - не ідеал
Саме ізопропанол згадується як основа на упаковці рідин, що продаються в українських торгових мережах і на АЗС. Але у прискіпливого користувача до цього інгредієнта теж є питання:
- він все одно шкідливий, і не при вживанні всередину, а при вдиханні;
- густішає на морозі, що ускладнює подачу через форсунки на скло;
- має неприємний запах, який часто потрапляє в салон.
Яка омивайка найкраща?
Якщо орієнтуватись на характеристики інгредієнта-основи "омивайки", то золотою серединою буде склад на основі етанолу - питного спирту. Тому що етанолові рідини омивача:
- найменш токсичні;
- не густішають на морозі;
- не шкодять гумовим деталям і фарбі.
Порте слід визнати, що придбати таку рідину буде непросто, адже через більшу вартість етилового спирту (такі особливості оподаткування) він мало поширений, принаймні, в нашій країні.
Найголовніше
Щоб зимові поїздки були комфортними і безпечними, рідина в бачку омивача не може бути випадковою. За бажання тип основи ви можете обирати, але пам’ятайте, що будь-який з трьох спиртів потребує обережного поводження - уникайте вдихання випарів та не пийте "омивайку".
А якщо вам немає часу розбиратися зі складом рідини, купуйте її в надійному місці і обирайте шанований і відомий бренд.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали особливості різних моделей покришок і приводили 5 головних правил вибору зимових шин для авто.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та Autobild.