У вас старе авто? Як продовжити життя машини на 5-10 років: поради фахівців

Далеко не завжди старий автомобіль дошкуляє водієві відмовами: він може служити власнику без проблем, незважаючи на вік. Але за умови, що сам власник ставиться - і ставився - до машини певним чином.
Про те, що треба робити, щоб старий автомобіль довго залишався молодим, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Як подовжити життя старого авто
З роками автомобіль втрачає свою первісну надійність, але це не означає, що він має стати джерелом постійних проблем. Експерти радять кілька простих правил, які допоможуть уникнути дорогих ремонтів і несподіваних відмов у дорозі, а також - зберегти комфорт керування.
Регулярне технічне обслуговування
Планові огляди - основа довголіття. Міняйте оливи, фільтри, гальмівні колодки, ремені та інші витратні деталі згідно з регламентом автовиробника. Це дозволяє уникнути передчасного зносу ключових вузлів.
Слідкуйте за рівнем і якістю рідин. Робочі рідини можна вважати такими ж важливими компонентами систем і агрегатів, як і металеві (гумові, пластикові) деталі. Гальмівна, охолоджувальна, трансмісійна рідини, оливи двигуна, підсилювача керма та муфт повного приводу мають бути свіжими і достатніми за кількістю- це запорука стабільної роботи систем.
Вчасно замінюйте зношені запчастини. В основних агрегатах автомобіля чимало деталей, від стану яких залежить по декілька сусідніх.
Наприклад, якщо вчасно не поміняти амортизатор з виробленим ресурсом, дуже скоро доведеться замінювати також і найближчі сайлентблоки (важіль повністю), і кульові опори, і наконечник кермового управління. Схожу картину можна зустріти і в трансмісії, і в системі кондиціонування, і багато ще де.
Фото: вчасний і кваліфікований сервіс, якісні запчастини і мастила - і авто довго не завдаватиме вам великого клопоту (unsplash.com)
Догляд за сервомеханізмами
Допоміжні системи, на які такі багаті сучасні авто, зношуються так само як і основні агрегати. І ремонтувати їх часто не дешевше - при тому що у власника часто ледь вистачає коштів на підтримання у порядку "життєво важливих" агрегатів. Тож щоб немолодий автомобіль якомога довше не втрачав свого первинного комфорту, треба:
Кондиціонер вмикайте щомісяця на 5–10 хвилин. Це дозволяє оливі, яка циркулює по системі разом з холодоагентом, змащувати ущільнення, щоб запобігти їх пересиханню.
Стеклопідіймачі та люк у стелі потребують сервісу. Очищення напрямних і змащування шарнірів зменшують навантаження на електроприводи і редуктори - а значить, вони прослужать довше. В системі люка є дренажні отвори і трубки, які слід тримати чистими, інакше салону та його обладнанню буде загрожувати потоп.
Приводи сидінь - зона ризику. Волога під килимками може пошкодити електрику та електроніку, розташовану на нижньому рівні салону. Зокрема, йдеться про приводи налаштувань сидінь. Тож слідкуйте за герметичністю кузова та рівнем вологості в інтер’єрі.
Електрика та освітлення
Підсвітка панелі приладів та інші вбудовані в панель лампи після певного пробігу машини починають виходить з ладу. Якщо розбираєте торпедо, часто є сенс замініть одразу всі лампочки, навіть ті, які ще справні. Нюанс у тому, що якісні "заводські" компоненти - зокрема, лампи та різного роду вимикачі, мають однаковий ресурс. І якщо перегоріла одна-дві лампи, то будьте певні, що скоро одна за одною вийдуть з ладу і інші. Обирайте якісні лампи, які прослужать довше.
Контролюйте стан акумулятора. У старих авто він може втрачати ємність швидше, тому регулярно перевіряйте ступінь заряду АКБ (або напругу на його клемах).
Час від часу оглядайте колодки роз’ємів джгутів проводки. Якщо на штекери з’єднань потрапить волога, на старій машині вона цілком може потрапити і в середину колодки, на контакти. Зовсім скоро тут порушиться контакт і почнуться проблеми в роботі електрообладнання.
Підвіска, шини та гальма
- Не ігноруйте люфт і стукіт у підвісці. Вони можуть призвести до нерівномірного зносу шин і втрати керованості.
- Тиск у шинах має бути згідно вказівок автовиробника. Це впливає на витрату пального, знос гуми та керованість машини.
- При кожній нагоді - наприклад, при заміні шин - просіть сервісменів оглядати колісні гальмівні механізми. Засмічені корозією та брудом напрямні колодок призводять до цілої купи проблем з гальмами.
Найголовніше
Старий автомобіль може служити ще довго, якщо ставитися до нього з увагою. І чим раніше ви розпочнете особливу турботу про машину, тим довшим буде її життя.
Раніше в нашій публікації ми з’ясовували, що таке ревізія гальм, коли вона потрібна і скільки коштує.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.