Не поміщався на парковці: яке авто було найбільшим в історії
Фото: Найбільший автомобіль в історії не був загальнодоступним, але продавався усім бажаючим (General Motors)
Хоч трохи обізнаний читач знає, що найбільший в ысторыъ серійний автомобіль треба шукати не вдома, а за морями-океанами. І в часовому відрізку, коли мотори були найбільшими, а бензин – найдешевшим. Одне слово, ласкаво просимо до Америки 1970-х.
Про машину, яка вважається найбільшим серійним авто в історії, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Чим більше – тим краще
Коли йдеться про великі автомобілі, в голові одразу спливають силуети масивних позашляховиків, весільних лімузинів та чорних катафалків. Але якщо говорити про серійну легкову модель, автомобільні історики всього світу одностайні: Cadillac Fleetwood 75 Limousine періоду 1973 – 1976 років.
Справжній король асфальту, флагман епохи дредноутів, який затьмарив інших за усіма статтями - розміром, масою, стилем, потужністю... І, певно, споживанням палива теж, але тоді про це ніхто не думав.
Одне слово, знайомтесь: машина габаритом 6,4 метри.
Америка часів великого хрому
Це був початок 70-их - епоха, коли бензин коштував дешевше "Кока-Коли", двигуни починалися об’ємом з 6 літрів, а велика маса авто вважалася плюсом - принаймні, так її подавали в рекламних постерах.
І в цій атмосфері всеосяжної надмірності концерн General Motors представив дітище свого флагманського підрозділу Cadillac - лімузин Fleetwood 75 завдовжки більше 6,4 метра.
Фото: Cadillac Fleetwood 75 Limousine періоду 1973 - 1976 рр. народився в епоху, коли конструктори свідомо прагнули великого розміру (General Motors)
Шикарний монстр і справа техніки
Цей Cadillac міг похвалитися не лише розміром, а й начинкою:
Двигун. Величезний V8 об'ємом 8,2 літра – найбільший легковий двигун у світі.
Довжина. 6,4 м
Вага. Цілих 2,7 тони - це дуже багато для неброньованого легкового авто. Реклама стверджувала, що завдяки цьому машина має дуже плавний хід. Не брехали, але інженери знають і інші шляхи досягти комфорту.
Посадкових місць - до 9 осіб. В салоні був третій ряд сидінь - таких, що відкидаються і ховаються в спинку переднього дивана.
Оздоблення салону. Взагалі це окрема історія, бо тут і клімат-контроль, і чотири попільнички, і шкіра, і модна тканина, і дерево… Фіранки, відкидні сидіння і атмосфера такої розкоші, що здавалося: якщо натиснути кнопку, намалюється стюарт і принесе коктейль.
Хто їздив?
На відміну від радянських лімузинів ЗІЛ (єдиний, хто міг позмагатись з "Каділаками" у габаритах), американські дорожні крейсери випускалися серійно і продавалися усім бажаючим.
Такі машини обирали президенти, дипломати, великі бізнесмени. Така машина була частиною іміджу, її обирали як засіб підкреслити важливість пасажира заднього сидіння.
Fleetwood 75 продавався в першу чергу в США, але пізніше деякі екземпляри опинилися і в Європі. Сьогодні такі машини – раритет, предмет полювання колекціонерів та зірка на ретро-фестивалях.
Чому таких більше не роблять?
Причин багато. По-перше, паливна криза 1973 - 76 років змінила свідомість споживача. Навіть більшість тих, хто не рахував гроші, змушені були стримувати себе і наслідувати нові тренди. А вони змінювали мислення: на порядку денному була компактність, економія, екологія.
Найбільші моделі американського автопрому почали зіщулюватись: починаючи з 1977 модельного року навіть "Каділаки" стали коротшими і легшими.
Сьогодні навіть найрозкішніші лімузини - на кшталт Rolls-Royce Phantom Extended - коротші за свого американського дідуся. А коли востаннє ви бачили 9-місний седан?
Найголовніше
Cadillac Fleetwood 75 - це не просто величезний автомобіль. Це символ часу, коли мріяли широко, їздили повільно, і вважали, що чим більше металу навколо тебе - тим ти важливіший.
Але так сталося, що саме на тих Cadillac Fleetwood 75 обірвалося зростання розмірів рамних "американців" - і вони залишилися для нас найбільшими автомобілями в історії. Хто зна, до скількох метрів ще росли б ті гіганти, якби не нафтова криза 1973-го?
Не будемо гадати, але запам’ятаємо цю модель – вона одна з останніх, які купували не стільки для переміщення у просторі, кільки заради "враження". І в цьому плані вона досі залишається неперевершеною.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, як швидко і без втрат для авто проїхати ями на дорозі.
Також в окремій статті ми розбиралися, як швидкість впливає на авто і які вузли машини швидше зношуються на великій швидкості.
При підготовці статті були використані матеріали L`Automobile, Autocar та Motor1.