ua en ru

Не поміщався на парковці: яке авто було найбільшим в історії

Не поміщався на парковці: яке авто було найбільшим в історії Фото: Найбільший автомобіль в історії не був загальнодоступним, але продавався усім бажаючим (General Motors)

Хоч трохи обізнаний читач знає, що найбільший в ысторыъ серійний автомобіль треба шукати не вдома, а за морями-океанами. І в часовому відрізку, коли мотори були найбільшими, а бензин – найдешевшим. Одне слово, ласкаво просимо до Америки 1970-х.

Про машину, яка вважається найбільшим серійним авто в історії, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чим більше – тим краще

Коли йдеться про великі автомобілі, в голові одразу спливають силуети масивних позашляховиків, весільних лімузинів та чорних катафалків. Але якщо говорити про серійну легкову модель, автомобільні історики всього світу одностайні: Cadillac Fleetwood 75 Limousine періоду 1973 – 1976 років.

Справжній король асфальту, флагман епохи дредноутів, який затьмарив інших за усіма статтями - розміром, масою, стилем, потужністю... І, певно, споживанням палива теж, але тоді про це ніхто не думав.

Одне слово, знайомтесь: машина габаритом 6,4 метри.

Америка часів великого хрому

Це був початок 70-их - епоха, коли бензин коштував дешевше "Кока-Коли", двигуни починалися об’ємом з 6 літрів, а велика маса авто вважалася плюсом - принаймні, так її подавали в рекламних постерах.

І в цій атмосфері всеосяжної надмірності концерн General Motors представив дітище свого флагманського підрозділу Cadillac - лімузин Fleetwood 75 завдовжки більше 6,4 метра.

Не поміщався на парковці: яке авто було найбільшим в історіїФото: Cadillac Fleetwood 75 Limousine періоду 1973 - 1976 рр. народився в епоху, коли конструктори свідомо прагнули великого розміру (General Motors)

Шикарний монстр і справа техніки

Цей Cadillac міг похвалитися не лише розміром, а й начинкою:

Двигун. Величезний V8 об'ємом 8,2 літра – найбільший легковий двигун у світі.

Довжина. 6,4 м

Вага. Цілих 2,7 тони - це дуже багато для неброньованого легкового авто. Реклама стверджувала, що завдяки цьому машина має дуже плавний хід. Не брехали, але інженери знають і інші шляхи досягти комфорту.

Посадкових місць - до 9 осіб. В салоні був третій ряд сидінь - таких, що відкидаються і ховаються в спинку переднього дивана.

Оздоблення салону. Взагалі це окрема історія, бо тут і клімат-контроль, і чотири попільнички, і шкіра, і модна тканина, і дерево… Фіранки, відкидні сидіння і атмосфера такої розкоші, що здавалося: якщо натиснути кнопку, намалюється стюарт і принесе коктейль.

Хто їздив?

На відміну від радянських лімузинів ЗІЛ (єдиний, хто міг позмагатись з "Каділаками" у габаритах), американські дорожні крейсери випускалися серійно і продавалися усім бажаючим.

Такі машини обирали президенти, дипломати, великі бізнесмени. Така машина була частиною іміджу, її обирали як засіб підкреслити важливість пасажира заднього сидіння.

Fleetwood 75 продавався в першу чергу в США, але пізніше деякі екземпляри опинилися і в Європі. Сьогодні такі машини – раритет, предмет полювання колекціонерів та зірка на ретро-фестивалях.

Чому таких більше не роблять?

Причин багато. По-перше, паливна криза 1973 - 76 років змінила свідомість споживача. Навіть більшість тих, хто не рахував гроші, змушені були стримувати себе і наслідувати нові тренди. А вони змінювали мислення: на порядку денному була компактність, економія, екологія.

Найбільші моделі американського автопрому почали зіщулюватись: починаючи з 1977 модельного року навіть "Каділаки" стали коротшими і легшими.

Сьогодні навіть найрозкішніші лімузини - на кшталт Rolls-Royce Phantom Extended - коротші за свого американського дідуся. А коли востаннє ви бачили 9-місний седан?

Найголовніше

Cadillac Fleetwood 75 - це не просто величезний автомобіль. Це символ часу, коли мріяли широко, їздили повільно, і вважали, що чим більше металу навколо тебе - тим ти важливіший.

Але так сталося, що саме на тих Cadillac Fleetwood 75 обірвалося зростання розмірів рамних "американців" - і вони залишилися для нас найбільшими автомобілями в історії. Хто зна, до скількох метрів ще росли б ті гіганти, якби не нафтова криза 1973-го?

Не будемо гадати, але запам’ятаємо цю модель – вона одна з останніх, які купували не стільки для переміщення у просторі, кільки заради "враження". І в цьому плані вона досі залишається неперевершеною.