Які авто українці категорично не купують і чому у фаворі лише кілька брендів
Фото: цілком якісне авто може втратити популярність з необ'єктивних причин (freepik.com)
Чому одні машини купують активно, а інші - ні? Невже в наш час можуть продавати відверто негідні авто? Як випадково не придбати погану модель?
Чому одні машини подобаються людям, а інші ні, в інтерв'ю РБК-Україна розповів експерт у сфері автобізнесу Олег Назаренко - генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД).
Який автомобіль найкращий
Уподобання споживачів - річ мінлива, і це стосується навіть такого недешевого товару "тривалого використання" як автомобіль. Протягом розвитку українського авторинку флагманами в різні часи були різні бренди.
Від чого залежала популярність тих чи інших марок - невже їх автомобілі так разюче змінювали свої якості? Схоже, справа не в самих авто.
- В першу чергу, на це впливає маркетинг. Це 100%, - говорить Олег Назаренко - генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. - Я можу говорити не лише з точки зору асоціації, а й з точки зору практики. Коли ми в групі "Автотрейдинг" на початку 90-х зайнялись брендом Skoda, в Україні на той час, я пам 'ятаю, було зареєстровано лише 96 авто SkodaFelicia. І це на всю Україну! І ми зайнялись Skoda, коли про Skoda ніхто не чув.
- Але ми розкрутили цей сегмент, ми серйозно підійшли до цього, ми почали рекламувати, пропагувати, і пішло сарафанне радіо. Відтоді марка Skoda - в перших рядках найпопулярніших машин на нашому ринку.
То може, секрет популярності в ціні? Адже чеські машини дещо дешевші, ніж моделі материнського бренду Volkswagen. Звісно, прайс має значення, але наш експерт наводить інші приклади. Які говорять, що цінова доступність - не найголовніший чинник успіху бренда на ринку.
Фото: автоексперти радять купувати машини, популярні в країні і підтримані офіційним представництвом (freepik.com)
Які марки обирають українські водії
Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко пригадує період, коли в Україні активно просували на ринку німецьку марку Opel - авторитетну, залужені і при тому не дуже дорогу.
- Були часи, коли в країні працювали дилери марки Opel, і тоді, у 90-ті роки, цей бренд був дуже розкрученим. - говорить експерт. - З часом дилери Opel почали "падати", і весь бренд у нас незаслужено забули. Але зараз його відновлює представництво материнської компанії Stellantis.
Схожа картина, тільки у світовому масштабі, була шведськими автомобілями Saab. Вони були міцні, поважні, і при тому з особливим шармом, вираженою спортивною харизмою.
- Так, та ж сама ситуація склалася з шведським Saab, - погоджується Олег Назаренко. - В 90-ті Saab був досить популярним автомобілем, а потім ним не сильно займалися і зрозуміло, що бренд втратив свою силу.
- Та ж сама ситуація, до речі, з машинами Geely. До 2013-го року це був дуже популярний в Україні бренд, він входив в п'ятірку марок за продажами, ці авто навіть виробляли у нас в країні. І вони й досі бігають нашими дорогами. Але марка стала нецікавою для бізнесменів, і в цілому поступово відійшла на другий план.
Найголовніше
То які марки і моделі слід обирати українському автомобілістові? Звісно, в першу чергу це мають бути машини досконалі в споживацькому, в технічному плані: за можливістю максимально надійні, довговічні, безпечні.
Але при тому важливо, щоб бренд був у центрі уваги автобізнесу - щоб був потужний імпортер, розгалуджена мережа дилерів, реклама.
Так, це те, що називають "розкручена марка", і це наче не впливає на якості машини. Але якщо цього не буде, власник зазнаватиме проблем з сервісом, запчастинами, додатковим обладнанням, інформаційною підтримкою тощо. А це в наш час необхідні складові для комфортного користування автомобілем.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.