ua en ru

Як правильно мити авто в мороз, щоб не пошкодити фарбу та замки

Як правильно мити авто в мороз, щоб не пошкодити фарбу та замки Фото: при мийці автомобіля в морози справді слід дотримуватись кількох правил (unsplash.com)

Вода і мороз - речі взаємно недружні, тому сумніви вдумливих автовласників щодо мийки машини в холоди цілком зрозумілі. Але ж їздити на брудній машині і некрасиво, і некорисно… Як помитись без шкоди для техніки?

Про кілька хибних і обгрунтованих побоювань щодо мийки машини взимку читайте в матеріалі РБК-Україна.

Міф №1. Все замерзне

Найбільш поширена фобія багатьох ретельних автовласників: вода і все, що вона намочить під час миття, замерзне і скує морозом важливі компоненти машини. Таке може статись, хоча тільки за певних умов.

Конструктори передбачили таку небезпеку, адже взимку машина мочиться не тільки на автомийці - і тому місць, де щось може справді примерзнути, в машинах насправді небагато.

Щоб прибрати вологу з дверних ручок, замків, щілин між дверима та елементів кузова, мийник має обдути проблемні місця стисненим повітрям. А також протерти серветками дверні прорізи та всі гумові ущільнювачі.

В іншому випадку ручки можуть намертво примерзнути, а двері вдасться відчинити тільки після відтавання, ризикуючи пошкодити ущільнювачі.

А найкраще буде після кожного миття обробляти ущільнювачі дверей силіконовим мастилом (або, за її відсутності, хоча б звичайним милом). Якщо в автомобілі встановлені замки дверей або багажника з рухомими кнопками, то після видалення вологи їх варто теж обробити універсальним мастилом - це запобігає примерзанню.

Резюме. Отже, побоювання №1 не зовсім міф – воно цілком реальне, але є цілий перелік можливостей уникнути небажаних наслідків.

Як правильно мити авто в мороз, щоб не пошкодити фарбу та замкиФото: мити машину взимку не забороняється, але таки добре, якщо це буде при плюсовій температурі (unsplash.com)

Міф №2. Потріскається фарба (лак)

Зрозуміло, що якщо холодну машину обдати гарячою водою, значний перепад температури призведе до розтріскування лакофарбового покриття.

Мікротріщини на лакофарбовому покритті спочатку будуть непомітні, але поступово вони перетворюються на серйозні дефекти. Волога проникає всередину, а взимку замерзає, розширюючись та руйнуючи шар лаку та фарби. Це прискорює пошкодження покриття і згодом призводить до корозії металу.

Резюме. На щастя, на сучасних автомийках враховують таку небезпеку: гарячу воду не використовують, а у сильні морози дають автомобілю трохи часу зігрітися у боксі. Тому ризик зіткнутися з різким температурним контрастом при митті сьогодні мінімальний.

Міф №3. Іржа в мороз не страшна

равда те, що корозійні процеси на металі - і на кузові зокрема - при морозі 7-8 градусів С і нижче пригальмовують. Але це не означає, що "іржаве питання" в холоди можна ігнорувати.

Солоні компреси з бруду і мокрого снігу, накопичені у потаємних закутках кузова, так само як і солона кірка на фарбі та в її тріщинах, залишаться в режимі очікування. І як тільки стане тепліше, руйнівні процеси активуються.

Резюме. Саме через солоні забруднення взимку слід частіше мити ту машину, яку власник бажає зберегти на довгі роки. Ця порада особливо важлива для авто з помітним пробігом, антикорозійні покриття якої великою мірою зношені та пошкоджені.

Міф №4. Якщо мити машину часто, фарба постаріє

Взимку бруд, що тримається на кузові, особливо небезпечний: у ньому присутні великі абразивні частинки (пісок), сіль і шматочки льоду. І якщо часто мити таку машину за спрощеною технологією, фарба або лак правді швидко потьмяніє. Але на довговічності лакофарбового покриття це не відбиватиметься - кузов просто не блищатиме так, як мав би.

Резюме. Якщо власнику важливий товарний вигляд його авто, змивати зимові забруднення з кузова слід з особливою ретельністю. Перед тим як братися за найважчі місця з губкою, треба ретельно змити всі забруднення струменем води, бажано з піною.

Найважливіше

Нюансів у мийки машини в холодну пору справді багато, але якщо коротко, то висновок буде такий: взимку мити машину можна і навіть бажано. Щоправда, з дотриманням певних умов, про які йшлося вище.

Крім того, в морозні дні не рекомендується мити машину перед тим, як ставити її на стоянку: є ризик, що щось в ній примерзне. Зате якщо після миття відразу вирушити в дорогу, потік повітря здує та висушить небажану вологу.