ua en ru

Чому в Європі популярні маленькі машини: 5 неочевидних причин

Чому в Європі популярні маленькі машини: 5 неочевидних причин Фото: на користь авто найменших класів можна назвати чимало аргументів (unsplash.com)

Одна з міцних українських автомобільних традицій - заперечення компактних легковиків А- та В-класів. Можливо, ми даремно відмовляємось від цих малюків, адже в Європі це один з найпопулярніших сегментів?

Про реальні аргументи за придбання автомобілів міського і субкомпактного класів читайте в матеріалі РБК-Україна.

Яка машина краще

Всі ми знаємо, що маленька машина коштує дешевше, споживає менше пального і простіша у керуванні і паркуванні в межах великого міста (до речі, часто це хибні стереотипи, але сьогодні мова не про те).

Проте про загальновідомі відмінності ми говорити зараз не будемо. Натомість надамо деякі інші аргументи, що змушують мешканців розвинених - і здавалося б, більш заможних - країн купувати авто зовсім невеликих габаритів.

Усе відносно

Певно, головне, чому автомобілісти багатьох країн охоче купують маленькі автомобілі - вони не такі вже і малі. Сучасна класифікація визначає А-клас або city cars (міські автомобілі) як машини довжиною до 3,4 - 3,7 метри. А це більше, ніж "горбатий" ЗАЗ-965 "Запорожець" – відомий всім своїми скромними габаритами.

Тож не дивно, що правильно спроектовані міські автомобільчики легко вміщують чотирьох дорослих громадян, які не відчувають під час поїздки жодного дискомфорту. А коли потрібно, ці малюки перевозять і вантаж - навіть такий габаритний, як холодильник або пральна машина - щоправда, замість задніх пасажирів.

Чому в Європі популярні маленькі машини: 5 неочевидних причинФото: раціональні і ощадливі європейці аж ніяк не гидиють користуватись маленькими машинками (unsplash.com)

Податки

У розвинених країнах, де діє ефективне податкове законодавство, важлива причина для покупки маленьких авто - менший податок.

Спосіб стягання може бути різний - або щорічний платіж, або разовий збір при покупці в салоні чи реєстрації. Проте система завжди налаштована так, що за меншу машину громадянин платить менше. Причому різниця часто буває дуже помітною.

Для чого більша?

Спосіб життя більшості мешканців європейських міст відрізняється від того, до якого звикли українські громадяни. Більший автомобіль середньостатистичному європейцеві часто і не потрібен: він не користується авто для заміських виїздів (немає дачі), не їздить ним на далекі відстані автобанами (для цього є потяги чи літаки), не перевозить будматеріали (ремонт - клопіт власника житла або спеціальної фірми).

Відтак, суто невеличка машина на два дорослих і два менш просторих пасажирських місця - саме те, що потрібно.

Краще менше, та новіша

Більшість розважливих європейців намагаються міняти машини якнайчастіше, тобто якомога ближче до закінчення гарантійного терміну. Тому що так простіше економити на сервісі, страховках та інших супутніх витратах.

Зрозуміло, що з недорогими дешевшими машинками така "ротація" буде простішою.

Вона не одна

Доволі часто друга машина у благополучній західноєвропейській родині свідомо обирається саме малого класу. І тут до уваги беруться теж не тільки економічні причини, а й згадані у попередніх абзацах функціональні особливості - компактність, зручність з паркуванням, податкові тонкощі.

Висновок

Ми аж ніяк не агітуємо вітчизняного споживача терміново пересідати на мініатюрні міські автомобільчики - усьому своє місце і свій час. Як на нас, головне пояснення того, що в нас машини А- та В-класів не в пошані - вони менш універсальні.

А ця якість - одна з найголовніших для українського користувача. Який використовує своє авто і для поїздок на роботу, і на пікнік, і у відпустку, і на вивезення врожаю з дачі тощо.